Bisikletle Vazelon Manastırı

Daha önce planladığımız Uzungöl turu araç bulamamız nedeniyle yatınca beni oyalayabilecek ve az da olsa zorlayabilecek bir tura ihtiyaç duymuştum. Bu nedenle ilk fırsatta sahilden içeri doğru biryerlere gitmeye karar vermiştim. Aynı gün müsait olan Fatih’de tura katılacaktı.

Sabah kütüphanenin önünde buluşarak yola çıktık. Normal bir tempoyla Maçka’ya ulaştık. Burada doğrudan devam ettik. Bir süre sonra yol dikleşmeye başlayınca bir kahvehane önünde mola verdik. Burada su içerek birşeyler atıştırdık, hareket edecekken yan taraftaki bakkalı farkettik. İlk olarak içeri girip 1 sucuk ve 1 ekmek aldık. Tam hareket edecekken 1 sucuk daha almaya karar verdik. Bakkaldan ateş yakmak için kartın parçaları da alarak tekrardan yola düştük.

Bir süre yolu takip ettik. Köprüyanı köyü yolayrımına geldiğimizde sert bir yokuşu çıkarak yolun solunda bulunan terkedilmiş okulda mola verdik. Bir süre okulun etrafını gezdik, kapalı kapıları yokladık. Burada tekrar yola koyularak devam ettik. Bir süre sonra köprüyanı – vazelon manastırı yolayrımına gelerek dereboyunca ilerleyen toprak yolu takip ettik. Bazı bölümlerde yokuşun eğimi zorlayıcı olmaktaydı. Yerden ateş yakmak için kullanacağımız çalı, odun, kozalak toplayarak önce alabalık tesisine, ardından da vazelon manastırının patika başlangıcına ulaştık.

20131124_150347

Bisikletlerimizi patikaya sokarak yukarı çıkarmayı denedik. Ancak patikanın sarp olması nedeniyle bu düşünceden kısa sürede vazgeçtik. Bisikletlerimizi uygun bir ağaca bağlayarak yürüyerek manastıra ulaştık. Manastırdan biraz daha odun toplayıp uğraşlarımız sonuncunda ateşi yaktık. Sucukları ağaçtan yaptığımız çöp şişlere takarak pişirdik ve yedik. Ardından hızlıca manastırı gezdik ve bisikletlerimizin yanına döndük.

Buradan gerişi iniş. İnişte Köprüyanı yolu yerine Kiremitli yolunu kullanmaya karar verdik. Bu yol manzarası nedeniyle daha eğlenceli bir yoldu. Bu turdan birkaç hafta öncesinde yapılan “Yürüyüş Eğitiminde” bu yol üzerinde dinamit ile patlatma yapıldığı bilgisini edinmemizden dolayı bu yolu kullanamamıştık. Bu defa girip deneyelim dedik. Daha sonra ne kadar iyi bir seçim yaptığımızı farkettik. Yol toprak olmasına rağmen çok engebeli değildi. İniş sırasında uzun bir bölümde Fatih çok hızlandı ve viraja girerken yavaşlayamadı. Yüksek hızından dolayı virajı dönemedi ve zorda olsa bisikletini durdurabildi. Bir süre durduktan sonra tekrar yola devam ettik. Vadi üzerinde zigzaglar çizerek yola alçalıyorduk.Bir HES inşaatının yanından geçerek Maçka yoluna çıktık. Hızlı bir şekilde Maçka’ya oradan da Trabzon’a ulaştık.

Kütüphane önünde durduğumuzda Fatih’in jantından farklı bir ses geldiğini farkettik. Jantı inceledğimizde tel başlarından birinin jantın içine düşüp, sürekli dolanarak ses çıkardığını farkettik. Böylece bir tur daha tamamlanmış oldu.