Ordu Samsun İzmir Turu – 1. Gün

Bu tur aslında uzun zamandan beri planlanmaktaydı. Ancak oluşan karmaşa nedeniyle benim gidişim konusunda bilinmezler vardı. İzmir’e gidiş için planladığım tarih bu tura engel olmayınca tura tekrardan dahil oldum. Ancak biraz farklılıklar vardı. Öncesinde 5 kişi olarak düşünmüştük. Ömür ve Berivan’ın sınavları Pazar günü bitiyordu. Benim ise Salı sabahı Trabzon’dan kalkacak uçağa binmem gerekiyordu. Ali ise kişisel işleri nedeniyle gelemiyordu. Bu nedenle Mustafa ile erken gitmeye karar verdik. Berivan ile Ömür sonradan katılacaktı. Bu arada diğer Mustafa’nın da (g.) gelme ihtimali vardı ancak ben dönene kadar görüşemedik Samsun’da.

Mustafa sınavdan çıkınca, kulüpte buluştuk. Bir kartonun bir yüzüne Giresun, diğer yüzüne Ordu yazdık ve kulüpten ayrıldık.

C kapısında üst geçitten geçerek otostop çekmeye başladık. Bir süre sonra Beşirli’ye giden bir araca bindik. Araca binerken, hazırlamış olduğum kartonu düşürdüm.

Beşirli’de inince de kısa bir süre içinde Akçaabat’a giden bir araba durdu. Buna binerek akçaabat sahilinin biraz daha ilerisinde indik.

Bu sırada yabancı olduğu belli olan biri selam verdi ve muhabbete başladık. Johan, İsveç’li, Bulgaristan’da yaşıyor. Bulgaristan – Ukrayna – Gürcistan – Ermenistan – Gürcistan – Türkiye rotasını izleyerek Ankara’ya gidiyor. Oradan da uçakla Kıbrıs’a gidecekmiş.

İki saat boyunca otostop çektiğini ve beraber denemek istediğini söyledi. Duran araçta yer olduğu takdirde olabileceğini söyledik. Sohbet muhabbetli otostop denemelerimiz sonucunda bir TIR durdu. Araç Mersin’e gidiyordu. Şoför Nebi Abi bizi Ordu’da indirecekti. Johan’ı Çorum’a bırakabileceğini söyleyince aracılık yaparak Johan’a yardımcı olduk. Yolculuğun dili yabancıydı. Beklediğimizden daha kısa bir sürede Ordu’ya ulaştık.

DCIM100GOPROOrdu’ya varınca Johan ve Nebi abiyle vedalaşarak araçtan indik. Hava henüz karardığı için sahilde dolaşmaya karar verdik. İlk olarak Ordu Tostu ile karnımızı doyurduk. Ordu tostunu diğer tostlardan ayıran birkaç özelliği var. Bunlar, tost ekmeğinin farklı olması ve sucuğunun ezilerek tabaka halinde ekmeğin arasıra serilmesi. Sonuç olarak elinizde çıtır çıtır bir tost olmuş oluyor.

DCIM100GOPRO

Burada tostumuzu yedikten sonra sahilde yürüyüş yaptık. Kuzenim Furkan’ın çalıştığı kahveciye gitmeye karar verdik. Burada uzunca bir süre oturduk, sohbet ettik ve bu yazıyı yazdım.