Ordu Samsun İzmir Turu – 3. Gün

Sabah, henüz hava aydınlanmamışken “çalan” ezan sesine uyandım. Ses benim telefonumdan geliyordu. Uyku sersemi halimle yeni yüklediğim rom un marifeti herhalde dedim. #abbv galiba alarm sesi olarak internetten yeni melodi bulmuş.

Sonrasında sesin geldiği yöne bakarak sesin benim telefonumdan değil duvarda asılı olan bir tablodan geldiğini düşündüm. Çünkü benim telefonum başka yerde şarjda idi. Sonrasında Mustafa kalkıp amcasının telefonunu kapatmaya çalışınca durumu anladım. O da telefonu susturamayınca bataryasını sökmüş.

İkinci uyanışımda bu defa gerçekten çalan telefonumun alarmını kapattım ve yattım.
Uyandığım da saat 10 civarıydı. Zengin bir kahvaltı yaptık. Mustafanın akrabalarıyla vedalaşıp evden ayrıldık.

IMG_2437Çiftlik caddesi boyunca yürüyerek Meydan Avm’ye vardık. Gördüğüm güzel AVM lerden birisi.

IMG_2441Kabaca dolaştıktan sonra sahile yöneldik. Cumhuriyet meydanında bulunam tramvay durağının yanından geçtik. Özgürlük yolunu takip ederek önce “Yabancılar Çarşısı” na sonrasında ise Tütün İskelesine vardık.

IMG_2455Burada bir süre yazıları okuyup fotoğraf çektikten sonra Decathlon’a gitmek üzere yola çıktık. Yolda Sevgi Gölüne uğradık. Güzel bir yer. Burada da fotoğraf ve videolar çektik.

IMG_2500Decathlon’daki alışverişi tamamlandıktan sonra, Mustafa’nın arkadaşı
Ural’la buluşup yemek yemek için Çiftlik Caddesine yürüdük.

DCIM100GOPROEt dönerini tatmak üzere Çalıkuşu’nun yolunu tuttuk.

Et döneri gerçekten güzel. Dürüm ekmeğini de hesaba katarsak Beyaz Ev’den daha güzel. Ancak burada benim için dürümün önüne geçen bazı şeyler var. İlk olarak Wireless bağlantı durumunu sorduğum görevliden “İnternet var ama şifresini vermiyoruz” cevabını aldım. Bu cevabın ardından gelen dürümlerimizin tadını çıkartmaya başlamıştık ki, gelen 25 kişilik bir grup nedeniyle başka bir görevli bizi başka masaya geçirmek istedi. Öncesinde Mustafa’nın dürümleri yemeğe başladık cevabıyla reddettik. Ardından Ural’ın grup içinden tanıdığı olması nedeniyle yemeklerimizi ve çantalarımızı başka bir masaya taşıdık.

Yemeğin ardından tatlı yemek için Ünlüoğlu Baklava’ya gittik. Burada 1 kilogram taze tulumbayı yedikten sonra tekrar Bulvar AVM’ye uğradık.Buradan kitap baktım ancak bir arkadaşımın tavsiyesine uyarak Popular Science dergisi aldım. Mecidiye caddesini takip ederek Saathane meydanına ulaştık.

IMG_2512Buradan sahile dönerek tramvay durağına ulaştık. Burası opera durağı. Devasa Opera ve Bale salonunun hemen yanında bulunuyor.

IMG_2525Atakum Belediyesi durağında tramvaydan indik ve sahile yöneldik. Hava soğuk ve sahil rüzgarlıydı. Burada bulunan AVM yi gezmemeye karar vererek kafelere gitmeye karar verdik. Bu sırada gördüğümüz halk iskelesine çıktık. Kısa bir vakit harcadıktan sonra yola devam ettik ve kafelere ulaştık. Durumu anlatacak olursam ortam vasat haldeydi. Doğru dürüst yol ve kaldırım yok. Kafelere vardığımızda burada vakit geçirmek yerine gelirken görkemi ilgimizi çeken Batı Park’a gitmeye karar verdik.

IMG_2533Tramvaya dönerek baruthane istasyonuna ulaştık. Üst geçitten yolun karşısına geçince teleferik istasyonunun ışıklarını gördük. İçeriye girdiğimizde teleferiğin açık olduğunu öğrendik. Amisos tepesi için biletlerimizi aldık ve kabine oturduk. Kısa bir süre sonra yukarıya varmıştık.

DCIM100GOPROVakit kaybetmeden tümülüslere yöneldik ancak giriş kapatılmıştı. Etrafından dolaştık ama yine birşey göremedik. Bir ara bariyeri geçip girelim diye aklımızdan geçirsek de kanunen yasak olduğuna dair tabelayı görünce vazgeçtik. Mevcut yolları yürüdükten sonra dönüş için jeton aldık ve aşağıdaki istasyonlara ulaştık.

DCIM100GOPROTeleferikten inince amazon heykeline ve aslanlara yöneldik. Yaklaştıkça aslanın ağzının balkona benzediğini farkettik. Yanına vardığımızda gerçekten öyle olduğunu anladık ancak girişler yalnızca haftaiçi açık olduğundan girme şansımız olmadı. Detaylıca amazon heykelini, aslanları ve parkı ve tasvirleri inceledik.

IMG_2535Cumhuriyet meydanına gitmek için tekrar tramvaya bindik. Meydana varınca biletimi bastırmak için satış ofisine gittim. Bileti otogardan alacağımı ve servisin 11:15 te olduğunu öğrendim. Buradan çıkınca içecek almak için bir markete gittik. Bu sırada Vural’la vedalaştık ve ayrıldık. Marketten sonra ise Mustafa ile bir kafede servis saatine kadar oturduk.

Vakit gelince tekrar bilet satış ofisine gittik. Burada Mustafa ile vedalaşıp servise bindim. Sonrasında otobüs vaktine kadar otogarda bekledik. 01:00’de otobüse bindim. Bir süre yeni aldığım dergiyi ve tableti karıştırdım. Sonrasında kesik kesik uyuklamaya başladım. Saat 05:30 gibi eve doğru yürümekteydim.