Ordu Samsun İzmir Turu – 5. Gün (Selçuk, Efes, Şirince)

izmir 1

15 04 2014

Sabah 06:00’da çalan alarmların sesine uyandım. Kendime gelmem birkaç dakikamı aldı. Kalkar kalkmaz gece kurumaya bıraktığım giysilerimi hazırlamaya başladı. Giyecekler, elektronik malzemeler, şarj cihazları, kablolar derken 07:00 gibi evden ayrıldım. Önce yakınlardaki bir otele uğrayıp bir arkadaşıma Samsum’dan getirdiğim hediyeyi bıraktım. Sonrasında havaalanına geçip Maksure ile buluştum.

Çekinlerimizi yapıp kontuarı geçtik. Kalkışa yaklaşık 50 dakika vakit vardı. Bu süreyi konuşarak geçirdik. Vakit gelince fotoğraflar ve videolar çekerek uçağa geçtik. Uçuş sırasında bol bol fotoğraf ve video çektik. Uçakta ekran olmaması nedeniyle nereden geçtiğimizi anlayamadık. Birkaç tane  göl ve zirve gördük ama neresi olduğunu kestiremedik. Baya uzun bir yolculuk oldu. Maksure bir kısmında uyurken ben dergi okudum. İnişi de kalkışta olduğu gibi video kaydına aldık.

DCIM100GOPROUçakta bulunan bulunan dergiyi karıştırırken bakın kiminle karşılaştım?

DCIM100GOPROAdnan Menderes Havaalanına inice bagaj bandına gittik ve Maksure’nin çantasını bekledik. Geldikten sonra kapıda bekleyen görevliye TCDD trenin İZBAN durağından mı geçtiğini sorduk. Olumlu cevap alınca “İZBAN” tabelalarını izleyek döne dolaşa durağı bulduk. İki öğrenci bileti alarak istasyonda oturduk ve bir saat treni bekledik.

Trenden selamlar.

İzmir kart_01(2)Trende Maksureyle ayrı düştük. Trenin dolu olması nedeniyle farklı yerlere oturduk. Yolculuğu dergi okuyarak geçirdim. Selçuk garında indiğimizde acıkmıştık. Yakındaki bir pastaneye giderek poğaça aldık ve otogarın yerini sorduk. Sonrasında Selçuk sokaklarında yiyerek dolaşmaya başladık.

IMG_2538Ansızın karşımıza tepe üzerindeki kalıntılar çıktı. Tape değil tepe. St. Jean Bazilikası.

Girip gezmeye karar verdik. Girişte turnikeler vardı. Kendime öğrenci kartı çıkarttırdım. İçeriyi çok çok kabaca dolaştık ve çıktık.

IMG_2544Çıkınca bir marketten yiyecek, içecek aldık ve otogara geçtik. Efes’e giden dolmuşların yanına gidip kalkış vaktini beklemeye başladık.

DCIM100GOPROBu sırada ayakta dururken elimden tabletim düştü. Üst tarafından vurdu ve yerde sürüklendi. Bu kazadan tepesinde iki göçükle kurtuldu.

Dolmuşla Efes’in girişine geldik. Dolmuştan inerken yukarıdaki kapıdaki dolmuş olmadığını, tekrar buraya gelmemizi söylediler. Girişte fotoğraflar çekip devam ettik. İkimizin de daha önce girmediği bir yola saptık. Çok ıssız ve doğal. Patikalardaki otların yoğunluğu ve arılar nedeniyle geri döndük.

IMG_2556Güneş çok şiddetliydi gerçekten zorluyordu. Bundan sonra hızlıca amfi tiyatroyu gezdik.

IMG_2582Geri kalan kısmı hızlıca geçtik. Hızlı gezmeme rağmen yine fotoğraflar ve videolar çektim.

IMG_2587Çıkış kapısına vardığımızda bir süre ne yapacağımızı düşündük. Yürüyerek yedi
uyurlara gitmeye karar verdik. Yol tahmin ettiğimizden uzundu.

DCIM100GOPROİlk başta birkaç otostop denedik ama duran olmadı. İki yanıda yeşilliklerle yolda yürümeye devam ettik. Arasıra arayollara girdik ve ağaçlarda bulunan çağla, erik ve asmadan kopararak yedik.

DCIM100GOPROYedi uyurlara varınca hızlıca açık olan alanları gezdik ve yola devam ettik.

IMG_2601Bahçelerin arasındaki yollara girerek anayola ulaştık. Yolun karşısında kalan gölgelik yürüyüş yolunu kullanarak Selçuk’a yürüdük. Turizm noktasına uğrayarak selçuk ve izmir’e ait haritalar aldık. Turizm ofisinden sonra Şirince’ye gitmek için otostop denemeye karar verdik. Gördüğümüz bir bakkaldan dondurma aldık. Bedavası yoktu.

DCIM100GOPRODondurmalar bitince gelen birkaç arabaya otostop çektik ancak durmadılar. Zaman kaybetmemek için gelen dolmuşa bindik ve şirince’ye ulaştık.

IMG_2632Şirince turizme odaklanmış, sokakları incik boncuklarla dolu olsa da mimarisi -genel olarak- doğal kalmış bir köy. Sokaklarında dolaşırken gayet zevk aldım. Yerleşim yerlerinin bir kısmı ticarethaneye dönüşmüş durumda. Ancak merkezi kısımdan uzaklaşırsanız daha sakin ve doğal yerleri elde görebilme bulabiliyorsununz.

IMG_2614Şirince şarabına değinmeden geçmeyeyim. Normalde alkol kullanmıyorum ancak bir dükkandan verilen tadımlık şarapları denemeden geçmedim.

IMG_2653Meyveli şarapların düşük alkollü olanları gayet güzel. Meyvesuyunun içinde hafif şarap tadı varmış gibi. Alkol oranı daha fazla olan diğer şaraplarda durum farklı. Bunlarla diğer şaraplar arasındaki farkı anlayamadım. Sıcak şarap da dahil. Normalde kullanmadığımı tekrar hatırlatayım.

Şirince’nin yukarılarında bir tane de Kilise mevcut.

DCIM100GOPRO

Burada güzel insanlarla sohbet etme şansımız oldu. Bazıları ise 3. 4. Kelimeden sonra işi ticarete getiren insanlar. Gezerken bir yandan da kalacak yer konusunu halletmeye çalıştık. İlk olarak şirince’de 100 tl ye kahvaltı dahil oda bulduk. Sonrasında kahvaltı hariç 80 tl ye düştü. Ve son olarak kahvaltı hariç 65 tl. Bu sırada Selçuk’ta kahvaltı dahil 60 tl ye oda bulduk. Sonrasında başka bir yerde 50 tl ye bulunca Selçuk’a dönmeye karar verdik. Bize şarap ikram eden ve konaklama konusunda yardımcı olan “Kıvırcık Şarap Evi” ne selamlar!

Son dolmuş olan 21:00 dolmuşuna iki saat olması nedeniyle Nesin Matematik Köyüne gitmeye karar verdik.

IMG_2658Maksure’nin yol boyunca söylendiği toprak yolu takip ederek Köye ulaştık. Birkaç fotoğraf çekinerek geri döndük.

IMG_2663Tekrar şirince’ye vardığımızda dolmuşa değilde Selçuk yönüne doğru yürümeye başladık. Bu sırada gelen traktöre otostop çektik ve durdurduk. Traktörün römorkunda eğlenceli ve esintili bir yolculukla tekrar Selçuk’a döndük.

DCIM100GOPROOtel için küçük bir alışveriş yaptık. Otele vardığımızda bizi tanıdılar ve doğrudan odaya çıkardılar. Odaya çıkıp dinlendiğimizde Maksure yorgun olduğunı söyledi. Ben de tek başıma dolaşmaya çıktım.

IMG_2679Düz şehirlerde her zaman olduğu gibi yine yönümü bulmakta zorlandım. Sonrasında toparlayarak gezmeye başladım. Kamusal binalardan geçerek kaleye yöneldim. Kale yolunda muhtemelen kapı kapalıydı. Çünkü yol boyunca net bir geçiş göremedim ve alçalarak Selçuk’un ara sokaklarında buldum kendimi. Tekrar Atatürk Caddesine çıkarak bir kahvehanede oturup çay içtim. Kaldırımda dizili masada caddeye karşı çay içmek -hele de motosikletler varken- bana Karaman’ı anımsattı.

1010593_10202859561143411_8551308266615591122_nBundan sonra tren garı yakınındaki meydana giderek su kemerlerini, hamamı buldum.

IMG_2676Buradan Artemis tapınağına gitmek için yola çıktım ancak yolun zifiri karanlık ve aşırı ıssız olması nedeniyle geri döndüm. Başka yöne saparak İsa Bey camisine ulaştım. Mimarisi gerçekten ilgi çekici. Burada mübarek #selfie çektim.

DCIM100GOPROBuradan St. Jean bazilikasına çıkarak Atatürk caddesine indim. Ardından otele döndüm.

IMG_2683Galiba biraz soğuk kalkayım da battaniye alayım üzerime.