Ordu Samsun İzmir Turu – 8. Gün – SON (Tarihi Asansör, Bisiklet Gezintisi)

izmir 4

18 04 2014

Şu arka planda çaladursun.

Sabah 6′ da başlayan uyanma denemelerimiz 07:00’de evden çıkmamızla sonuçlandı. Cihad bizden bir önceki otobüse bindi, biz bir sonrakini bekledik. Maksure’yi Nergiz istasyonuna bıraktım. Bostanlı’ya doğru yürümeye başladığımda hafif yağmur atıştırıyordu. Bir anda yağmur bastırdı ve anında sırılsıklam oldum. Su geçirmez ceketimi giymeye fırsat bile bulamadım. Kaztüyü ceket de su alıp üzerime yapışınca iyice üşümeye başladım. Üstüne bir de yönümü kaybettim. Ellerim de ıslak olduğındam telefonumu kullanamadım. Tahmini olarak gidip bildiğim bir caddeye ulaştım. İlk olarak otobüs bürosuna giderek servis hakkında bilgi aldım. Yağmur durmasını beklemek için gördüğüm korunaklı yerlerde bekledim. Yağış hafifleyince Bostanlı iskelesine gittim. Buradan Konak’a geçerken aklıma bisiklet kiralamak geldi. Bu şekilde de gezebilirdim. Ayrıca sistemi test etmiş olurdum. Konak’ta vapurdan inince bisiklet kiralama çabalarım sonuçsuz kaldı. Billboard ta yer alan numaradan görevlilere ulaşarak yardım aldım. Yine halledemeyince görevli yollayacaklarını 15-30 dakika içinde yanıma ulaşacaklarını söylediler. Dedikleri gibi oldu. Sorunun çözümü kaba kuvvet kullanmakmış. Bisikleti alınca ilk olarak Konak Meydanına gittim.

DCIM100GOPRO

Oradan sola dönüp ara sokaklara girdim. İç taraftan pasaport civarlarına kadar gidip geri döndüm. Bu sırada sabahtan beri birşey yemediğimi unutmuş bulunmaktaydım. Konak civarında bir simitçiye asansöre nasıl gideceğimi sordum.

Tarihi Asansör Konak Meydanında yaklaşık 1,5 kilometre güneybatıda diğer bir değişle üçkuyular yönünde bulunuyor.  Asansör sokağına girmek için tabelayı görünce sağa dönüyorsunuz. Burada güzel bir sokak var. Dar sokaktan ilerlediğiniz asansör karşınıza çıkıyor.

GOPR2739.MP4_000339472

Asansöre varıp fotoğraf çekmeye çalıştığım sırada güvenlik görevlisi yukarıya bisiklet ile çıkabileceğimi söyledi.

GOPR2739.MP4_000360960

Asansöre binip, çıkmaya başladığımda çok güzel bir müzik çalmaya başladı. Bu esnada asansör yükseldikçe eski İzmir fotoğrafları yukarıdan aşağıya akmaktaydı. Müthiş bir uyum!

GOPR2739.MP4_000382632

Bu müziği ve sanatçıyı daha sonra buldum. Turla ilgili en büyük pişmanlığım bu sanatçıyı tanımadan yaşadığı çevreyi gezmiş olmam, evinin önünden geçmem, müziğini dinlemem…

Bisikletle yukarıya çıktım ve fotoğraf ve videolar çektim. Öylece durup şehri izledim. Bir süre sonra yine asansör ile indim. Urla’ya giderken gördüğüm “Fuji” bayrağının peşine düştüm ancak bulamadım. Öncek Konak Meydanına, oradan Pasaport’a sonrasında Alsancak’a geçtim. Bu sırada hala aç olduğumu hatırladım ve sahilden içeri girerek pastane buldum. İki boyoz, bir tane de zeytinli poğaça aldım. Bunları yiyerek sahilde dolaştım. Bu sırada fotoğraf ve videolar çektim.

DCIM100GOPRO

Servis saatim olan 12:30’a bir saat kalması nedeniyle bisikleti teslim edip vapurla Bostanlı’ya gitmem gerekiyordu. Pasaport’taki bir sonraki vapurun 12:00’de olduğunu farkettim. Hızlıca Konak iskelesine geçtim. Bisikleti teslim ederken yine sorun yaşadım. Telefon ile yarım alarak -yine kaba kuvvet kullarak- bisikletin iadesini sağladım ve vapura geçtim. İskeleye girdiğimde Bostanlı vapurunun yine 12:00’de olduğunu, Karşıyaka’ya ise 11:40 vapuru olduğunu öğrendim. Hemen vapura bindim ve Karşıyaka’ya geçtim. Stresli bir yürüyüş ile bilet satış ofisine ulaştım. Servis aracına bindim ve otogara döndüm.

Otobüs yolculuğu süresince önceki otostop turunda saatlerce beklediğimiz noktaları gördüm. Turgutlu, Salihli, Uşak, Merzifon…

Günlerin yorgunluğuyla rahat bir yolculuk yaptım. Daha uzun sanıyordum ancak İstanbul – Trabzon seferinden yaklaşık iki saat uzun bir yolculuk oldu. Sabah Trabzon’a vardığımda unutkanlığımın etkisiyle otobüste içinde dergi, haritalar, bisiklet malzemeleri olan poşetimi unuttum. (Önceki otostop turunda da çakımı kaybetmiştim.)

Benim için bir tur da böyle son bulmuştum ama poşetin macerası devam etti. Kendinden dinleyelim.

“Sahip beni otobüste unuttu. Rize’ye gittik. Dönüşte otogarda inecektim ama uyuyakalınca Trabzon’u kaçırdım. Uyandırmadılar da. Sabah gözümü açtığımda Adana’ya gelmiştim. Adana harika bir şehir. Burada bana dediklerine göre tekrar Rize’ye dönecektik. Dönüşte sahip otogara gelip beni aldı ve benim tur da bitti. Ama iyi gezdim bedavadan.”

Asansörde çalan şarkıya ve söyleyen sanatçıya gelince. Dario Moreno. Şarkı bu yazının başında mevcut. Asansöre çıkan güzel sokak Dario Moreno sokağıdır. Burada Dario Moreno’nun evi bulunmaktadır. Malesef ben bunları bilmeden geçip gittim o sokaktan.