Yeni Bir Tura Doğru : Bisikletle Batı Karadeniz Sahilleri

Dönemin sona ermesiyle beraber benim de rota arayışlarım başlamıştı. Aylardır plandığım birkaç rota mevcuttu. Son zamanlarda anadolunun düzlüklerine duyduğum özlem nedeniyle iç anadolu ağır basıyordu. Sonradan şartlar değişti ve eve gitmem gerekti. Evet eve gitmem gerekiyordu. Neden bisikletle gitmeyeyim?

Tur rotası kabaca bu şekilde oluştu. Planlamaya sonradan başlasam da rota üzerinde çok araştırdım, düşündüm. Zorluğu dillerdeydi ancak yine de bazı bölümlerde yoldan çıkmaya, farklı arayollar izlemeye karar verdim. Günler süren araştırmalarım sonucunda görmek istediğim yerleri belirledim. Bu yerlerin birçoğu aynı zamanda çadır kuracağım noktalardı.

İlk planladığımda tura Gerze’den başlamayı düşünmekteydim. K harfi ile gösterilenler kamp yapmayı planladığım yerler olmak üzere görmek istediğim yerler şuralardı;

Gerze

Sinop Kapalı Cezaevi

Akliman, Hamsilos Koyu (K)

İnceburun

Sarıkum Gölü (K)

Cide

Amasra (K)

Gideros Koyu (K)

Bartın

Filyos

Akçakoca (K)

Kerpe – Kefken – Cebeci

Tura tek çıkmak istediğim için en uygun zaman sınav dönemiydi. Tarih belirleme işlemi tamamlanmıştı. Hazırlıklarım tamamlandığı an çıkabilirdim.

20140525_152239

Birkaç gün öncesinden Sena ile Trabzon – Rize – Trabzon turu yaptık ve bu esnada bisikleti kontrol etmiş oldum.

DCIM100GOPRO

Ayrıca Cem’le birlikte 10’lu sistem aynakolu almış, büyük iki dişlisini 9’lu sisteme çevirip öyle kullanmaya başlamıştım. Kısa mesafedeki deneme sürüşlerinde başarılı gözüküyordu.

20140614_175147

Özgür’ün ödünç verdiği (doğrusu ben aldım) Brooks yaylı sele zaten bisiklette takılıydı.

20140616_232440

Tura çıkarken tek sorun ek yerinden ayrılmış olan arka jantımdı. Böyle gitmekten başka çarem yoktu çünkü sadece bir çember tur bütçemin 1/3 fiyatına denk geliyordu. Ayrıca turdan önce Mustafa kısa bir sürüşle bisikleti denemişti. Konuyla ilgili Fuji Türkiye Distrübitörü Melsa, e postamı yanıtsız bıraktı.

IMG_20140514_143751

Sinop’a giden iki firma bulabildim Trabzon’da. Bilet ücreti 50 TL idi. Samsun’a ise 30 TL. Düşük bütçeli planlanan bu tur için önemli bir miktar. Ayrıca Mustafa (Hakiki) Bafra’ya da aynı fiyata gidebileceğimi söyledi. Bafra ile Sinop arası yaklaşık 110 kilometreydi. Bu benim için ekstra bir gün demekti ancak makûl geldi. Bu şekilde Bafra’ya bilet aldım. Turumun başlangıç noktası artık “Bafra”.

Tur mesafemi 800+ kilometre olarak kabul ettim. Tur süresini ise 10 – 14 gün olarak belirledim.

Rotamı takip edebilmek için yanıma harita aldım ve bunu gidon çantamın harita bölmesine yerleştirdim. Kullanışlı! Ayrıca yanımda hem telefonum, hem tabletim olacaktı. Google Earth seçeneğim de vardı. Gireceğim arayollar için map my ride, ride with gps, google earth den faydalanarak rotamı çizdim. Telefonuma ve tabletime internetimin bitme ihtimaline karşı Türkiye haritası indirdim. Çizdiğim rotayı da aktararak alternatif yarattım. Telefon tabletimde kullandığım program Orux Maps.

Screenshot_2014-06-17-23-02-24

Diğer turlarımdan farklı olarak bu defa yanıma genelde es geçtiğimiz ilkyardım malzemesini de aldım.

Tur malzemelerimi belirledim. Eksikleri giderdim. Sena’dan pompa, Gökhan’dan powerlink aldım. Dağcılık etkinliklerimde kullandığım uyku tulumum yerine Mustafa’nın yazlık tulumunu aldım.

20140617_222642

Malzeme konusunda ciddi bir karmaşa vardı. Neyi nerede taşıyacağımı belirlemem uğraştırıcı oldu. Örneğin telefon, tablet, DSLR kamera, GoPro birleşince ciddi bir hacim oluşturuyor. Ancak bunların gidon çantası gibi pratik bir yerde olması lazım. Diğer taraftan çantada ilkyardım malzemesi, cüzdan, çakı gibi bir çok malzeme taşımam gerekiyor…

Bu şekilde bir hazırlık süreci geçirdim ve son işlemleri otobüsün kalkmasına yaklaşık bir saat kala tamamlayıp Berivan, Ayşegül, Cansu, Ömür ve Mustafa tarafından uğurlanarak evden çıktım. Yolda Maksure’ye uğrayıp uçuk kremi aldıktan sonra artık rotam otogar olmuştu.

İşte bütün karmaşa geride kalıyordu. Zihnimdekiler uçup gitmeye başlamıştı bile. Aklımdaki tek düşünce yağmakta olan yağmurdan heybelerde bulunan giysilerin ıslanmamasıydı. Artık önümde gidilecek yollar, tanışacak insanlar, içilecek çaylar vardı…

IMG_5280

 

Leave a Reply

