Batı Karadeniz Turu 1. Gün (Bafra – Hamsilos Koyu)

Sabah 06:00 gibi Bafra’ya ulaştım. Pastaneye girerek 3 poğaça aldım. Bu sırada duvarda Bafra’ya özgü bir yiyeceğin adını gördüm ve bir tane de onlardan aldım.Fotoğrafını çektim ancak bulamadım.

Birkaç kilometre gittikten sonra bir petrol istasyonunu gözüme kestirdim. Gölgelik ve güzel bir oturma alanı vardı. İstasyonun köpekleri beni çevrelese de susturup oturdum. Kahve yapıp poğaçalarımı yedim. Yemekten sonra üstümü değiştirdim ve tur moduna girdim.

10365732_10203131586343871_5308445521192236254_n

İlk olarak orta düzeyli uzun bir yokuş çıktım. Burayı indikten sonraki kısımlarda eğim yoktu denilebilir. İlk olarak Alaçam’a ulaştım. İlgimi çekecek birşey olmadığından yola devam ettim. Yakakent’e vardım ve şehir merkezine sapıp sahile ulaştım. Çok sessiz, sade ve güzel bir sahili var. Yaklaşık 30 dakika dinlendim ve fotoğraf çektim.

Gerze için tekrar pedallamaya başladım. Gerze yakınlarında yaklaşık 1500 metre civarında bir tünel var. Bu tünele normal bir şekilde yaklaştım ve girdim. Girişte içeride karşılaşacaklarıma dair herhangi bir uyarı yoktu. Tünelde ilerleyince tavandaki ışıklar azaldı. Bir süre sonra ışıksız bir ortamda kaldım. Ön çakarımdan çıkan mavi ışık hiçbir işe yaramıyordu. Karşımda tünelin çıkışını görebiliyordum ancak birkaç kere pedal çevirdikten sonra yön duygumu kaybetmeye başladım. Yalpalayınca kenara yanaşıp kendimi emniyete almak istedim. Gidonu hafif sağa doğru çevirmiştim ki karanlıkta kenardaki boşluğu da farkedemediğimi anladım. Tünelin kenarına da yanaşamayacağımı anlayınca gidonu düzeltip olduğum yerde durmaya karar verdim. Bunları yaparken gözüm tünelin ucundaydı ve tünelin girişi hareketli olmam nedeniyle sağa sola oynuyordu ve karşıma alıp ilerleme şansım olmuyordu. Tam fren yapıp yavaşlamaya başlamıştım ki arkamdan gelen ışığı farkettim. Gelen araç tüneli aydınlattı. Ben de hemen vites yükselterek hızlandım. Aracın yarattığı aydınlıktan güzelce faydalandım ve araçla tünelden çıktım. Turumdaki ilk belki de en büyük tehlikeyi bu şekilde atlatmış oldum.

Son 15 kilometrede yorgun düştüm. 5 kilometre kala mola verdim ve birşeyler atıştırıp su içtim, tekrar yola koyuldum.

Sinop yolundan ayrılarak Gerze’ye saptım. Bir marketten Mantı, yoğurt ve gofret aldım. Suluklarımı doldurup arasokaklara daldım ve sahile ulaştım. Burada yemek yaptım ve dinlendim. Dün gece ıslanmış olan ceketimi ve evden kurutmadan çıktığım havlumu güneşin açmasıyla kuruttum. Solar panelimi de çıkardım ve kullanmaya
başladım. Buradan sonra hedef Sinop.

24 Mayıs 2014 -Gerze- ^^

Gerze’de güzelce yemek yeyip dinlenmiş olmalıyım ki yolculuğun geri kalanı ilk bölüme göre kolay geçti. Sadece son 10 kilometrede zorlandım. Ben yolun düz olacağını hesap ederken Gerze’nin batı çıkışında sert ve uzun bir yokuşla karşılaştım. Tabi yokuşun zorlayıcı olmasında tepemdeki güneşin etkisi büyük. Bu büyük yokuşun inişinde daha önce hiç karşılaşmadığım yüksek hızlara ulaştım.

Kısa duruşlar haricinde mola vermedim. Vee…

DCIM100GOPRO

Sinop’a varınca şehir merkezine yöneldim. Bir pazardan kiraz aldım. Berbattı. Tek amacım eski hapishaneyi görmekti. Yolda diyojen heykelini görünce durup fotoğraf çekindim. Durmuşken kirazların bir kısmını yedim.

Şehir merkezine girerken çok yokuş inmiştim. Görünüşe göre bu yolu tekrar çıkacaktım.

Yakınlarda bulunan eski hapishaneye gittim. Müzekart’ın geçerli olfuğunu duyunca gezmeye karar verdim. Çok çok hızlı bir şekilde gezdim, fotoğraf çektim ve çıktım.

DCIM100GOPRO

Hamsilos’a giden yol Sinop’un girişinde ayrılıyordu. Gözüm oraya kadar tekrar tırmanmayı kesmedi. Yorgundum ve günbatımı yaklaşıyordu. Bulunduğum yerden kıyıya doğru giden bir yol farkettim. Yanında durmakta olduğum benzin istasyonuna girip yolu kullanarak Hamsilos’a ulaşıp ulaşamayacağımı sordum. Ulaşabileceğimi söylediğinde çok sevindim ve o yoldan devam ettim. Yolun eğim durumu diğerine göre daha kolaydı ve şehirden uzaklaştıkça doğayla başbaşa kalıyordum.

Sinop’u şimdiden beğenmiştim. Güzel sahillerden, plajlardan geçtim. Çadır kurmak için de güzel yerler vardı ancak vaktimi yarımadada geçirmek istiyordum. Hava bulutlanarak kararmaya başladığından oyalanmadan gitmeye çalışıyordum. Yol üzerinde gördüğüm bir büfeden bilgi aldım. Yaklaştığım söylenince kola ve cips alıp devam ettim.

ilk olarak Akliman’a geldim. Giriş ücretliydi. 2,5 tl. Çadır kurmanın da ayrıca ücretlendirildiğini öğrenince hiç girmemeye karar verdim. Sonrasında buralara bir daha ne zaman gelebileceğim diyerek geri döndüm ve Akliman’a girdim. Oysaki işletme sadece koyun bir kenarında konuşlanmış.

Diğer yerleri zaten normal olarak gezebiliyormuşuz. Ben de oturup kola ve cips yedim, dinlendim. Fotoğraf çektikten sonra Hamsilos Koyu için tekrar yola koyuldum.

DCIM100GOPRO

Hamsilos’a vardığım tahminimden güzel olduğunu farkettim. Güzeldi ancak kalabalıktı. Ulaşıma açık olduğunu düşündüğüm ve koyun etrafını dolaşan yol önüne toprak yığılarak kapatılmıştı. Etrafın kalabalık olması nedeniyle bu yolda ilerleyip çadır kurmak için alan aramaya karar verdim. Yol üzerinde bir süre gittim. Yol çok bozuktu ve çadır kurmak için hiç uygun yer yoktu.

Geri dönerek koyu gören biryere çadırımı kurmaya karar verdim. Uygun biryer buldum ve çadırımı kurdum. Kurarken ve kurduktan sonra insanlar gelip baktı. Bu görüntü hoşlarına gidiyordu ancak yabancı sandıkları için iletişim kurmuyorlardı. 20:30 gibi burada kimse kalmadı. Herkes gitti. Sessizlik var. Doğa’nın güzelliğine değinmek istemiyorum, kendiniz görün. Buradan doğrudan İnceburun’a geçmek çok zor. Geldiğim yolun bir kısmını geri dönüp başka bir yol bulacağım. Karim Baggili’nin selamı var. Umarım birgün buralara yine gelme fırsatı bulabilirim.