Batı Karadeniz Turu 3. Gün (Sarıkum Gölü – Ginolu Limanı)

DCIM100GOPRO

Rahat bir gece geçirdim. Yine sabah ayazına uyandım ve üstüme örttüğüm tuluma girip fermuarı çektim. 07:00 gibi kalktım. Meteoroloji yağışlı gösteriyor ancak henüz yağmıyor.

26 Mayıs 2014 Pazar

Hazırlandım ve 8:20 gibi bisikletimin tepesinde yoldaydım.

Asfalt olduğunu sandığım Sarıkum – İncirpınar köyü yolu toprak yoldu. İlk önce gözetleme kulesine çıktım. Ardından da karşısındaki kamelyaya gittim.

Yol tatlı eğimli olduğu için keyifli bir yolculukla yeşillikler arasında İncirpımar’a ulaştım.

Burada kahvaltı yapmayı planlıyordum. Dağınık bir köydü ve herhangi bir makana rastlayamadım.

Buradan devam ederek anayola çıktım. Yol sürekli olarak yükselip alçalıyordu.

Bir kaç araç ve motosikletli benimle konuşmak yolda durdu. Kahvaltı yapmamıştım. Bunum yerine yolda gördüğüm kiraz ve erikten yarımşar kilo almaya karar verdim. Mükemmeldiler!

20140526_104344

Ayancık’a yaklaşırken yolun yapısı çok bozuldu. Son kısmı çok zor tamamladım. Bisikletin arkası kaygan zeminlerde savruluyordu. Yolda çok güzel çiçekler vardı toplaya toplaya Ayancık’a vardım.

DCIM100GOPRO

Ayancık’a varınca karnımı doyurmak için ve cihazları şarjetmek için bir pastaneye oturdum. Yemekten sonra eşyalarımı ve bisikletimi orada bırakarak dolaşmaya çıktım. Merkezde karmaşa vardı. Merkezden uzaklaştım ve sakin sokaklara dalıp eski evleri aradım.

Sahili bir kısmı perişan edilmişti, diğer kısmı ise betonla kaplanmıştı.

Bir arkadaşıma yollamak için hediye aldım. Pastaneye giderek eşyalarımı ve bisikletimi aldım. Ptt ye uğrayarak hediyeyi kargoladım ve devam ettim. Sahil yolunun bozuk olduğunu öğrendiğim için yolu uzatarak içeriden gitmeye karar verdim.

DCIM100GOPRO

Yol ilk başta güzel eğimle başlasa da ortalara doğru sert bir eğimlerle karşılaştım.

Tabi bu sert yokuşların ardından uzun ve güzel bir iniş beni bekliyordu. Sürekli köylerden geçiyordum. Her köyde de kahvehaneler. Her kahvehanede de boş boş bakan amcalar. İlk olarak Güzelkent’e ulaştım. Şehir merkezine saptım. Bu sırada beni çay içmeye davet ettiler. Turlayıp döneceğimi söyledim ve öyle de yaptım. Bu turun ilk çayıydı.

Yol bilgileri de alarak Türkeli’ne yola çıktım. Bu etap kolaydı. Sadece Güzelkent’in batı çıkışında biraz yokuş çıkıyorsunuz, gerisi düz. Türkeli’de kamp kurabilecek biryer bulamadım. Burada sahile çıktım ve iki küçük çocukla sohbet ettim. Kanalizasyona düşmüş bir köpek yavrusunu çıkarttırdım. Çocuklardan birisi bisikletten düşüp dirseğini yaralamıştı. Dirseğine pansuman yaptıktan sonra belediyeye gidip köpeği söylemelerini istedim.

DCIM100GOPRO

Kamp yeri bakarak devam etmeye karar verdim. Kamp yeri ararken Çatalzeytin’e ulaştım.

Çatalzeytin sahil şeridi boyumca kurulmuş ince bir yerleşim. Sakin, deniziyle özdeş ve kopmamış. Sahilde tenha bir yer olmadığı için bir marketten cips ve kola alıp devam etmeye karar verdim.

Yol kenarındaki bir çıkıntı buldum. Manzara gayet güzeldi ancak aynı şeyi çadır yeri için söylemek zor.

Çadır yeri ararken önüme büyükce bir liman çıktı. Liman büyüktü ancak sakindi. Yeşil alanlar da farkedince buranın uygun olacağına karar verdim. Zaten buradan itbaren bir yokuş başlamaktaydı. Limana sapıp tekneyle uğraşan iki balıkçıyla sohbet ettim. Bunun sonucunda buranın güvenli olduğuna ve çadır kuracağım yere karar verdim. Bir kayığın hemen yanına çadırımı kurdum. Günün son ışıklarında, kayığın tepesinde denize karşı cips ve kolamı yiyerek yorgunluğun tadını çıkardım.

10296987_10203148353043028_4500257173736320472_n

Vakit geç olduğu için çadırıma girip yattım.

Bu geç kalınmış bir yazıdır.