Batı Karadeniz Turu 5. Gün (Doğanyurt – Gideros Koyu)

DCIM100GOPRO

Lihtenştaynlı turcularla yanyana çadır kurduğumuz için onlar kalkımca ben de uyanmış sayıldım. Yorgundum. Açılmak için ağırdan aldım işleri. Benden önce toparlandılar ve yola koyuldular. Ben de yaklaşık 10 dk sonra harekete hazırdım.

IMG_5596

Doğanyurt ve Cide arasında dillere destan bir 69 kilometre var. Bu bölümü daha sonra turun en zor etabı olarak değerlendirdim.

IMG_5585

IMG_5605

IMG_5611

Yolda gördüğüm bir İngiliz turcuyla ayaktüstü sohbet ettim. Fotoğraf çekindik ve adreslerimi paylaştık. İmrendim. Bir ona baktım, bir de kendi etrafımdakileri düşündüm.

DCIM100GOPRO

Sürekli iniş çıkış. Ve en sertleri. Bir saate yakın süre tırmanıyorsunuz ve birkaç dakikalık inişle tekrar deniz seviyesine iniyorsunuz.
Rota üzerinde kısa kısa molalar sürekli verdim. Uğurlu köyüne geldiğimde ise sıcak, yorgunluk ve cihazların bataryaları bitmeye başlaması nedeniyle uzun bir mola verdim. Bir kahvehanede tüm cihazlarımı şarja taktım. Kendime mantı pişirdim ve çay istedim. Bir saatten fazlaca bir süre burada oyalandım. Ayrıca burada bir rehberle karşılaştım. Bana koyun batı yakasına gitmemi tavsiye etti. Doğu tarafta tadilat olduğunu söyledi.

IMG_5603

Ben burada otururken gelen minibüs dolusu amcalar takımı beni süzerek geçip yan masaya oturdular. Sonrasında da içlerinden birisi neden kendilerine selam vermediğimi sordu. Garip insanlar doğrusu.

Sürekli olarak tepeler aşarak başka bir vadiye geçtim. Manzara güzel ancak yol zorlu. Sevinçle tırmandığınız bir yokuşun sonuna geldiğinizde karşınızda yeni bir yokuş belirmesi gecikmiyor.

IMG_5617

IMG_5618

Saat 18:00 civarlarında ufukta Cide gözüktü. Hep merak etmiştim. Çünkü anneannemlerin köyünde çok Cideli vardı. Cideli Ayşe, Cideli Fatma… Yolda birkaç kadınla konuşma fırsatım oldu onlar da gitmişler. Diken toplamaya, gezmeye. Bahçesinde çalışanlar vardı, gölgelik alanda mola vermiş olanlar, yanlarında getirdikleri yiyecekleri yiyenler, beni de davet edenler…

IMG_5620

IMG_5623

Bu kadar güzel olduğunu bilmiyordum. Gelişmiş bir şehir. Sezon itibariyle sakin. Güzel, uzuuun bir plajı var. Bir restoranda yemek yedim, marketten alışveriş yaptım ve yola düştüm. Vaktim olsaydı yada güzel bir kamp yeri bulsaydım burada denize girmek isterdim. Ancak 15-20 kilometre ileride bir doğa harikası beni beklemekteydi. Devam ettim.

IMG_5627

Günler sonra düz yolda pedallamak çok ilginç geliyordu. Derken koya birkaç kilometre kala %10’luk yokuşlar başladı. Bu son yokuşlar beni epey zorladı. Devam ettim. Gideros’un Doğu girişine gelince durmadan devam ettim ve koyun Batı yakasına inen yola vardım. Buradan aşağıya çok sert bir yokuş vardı. Hiç hızlanmadan, kontrollü olarak indim. Aşağı vardığımda ortalığın incelediğim uydu görüntüsündeki olmadığını anladım ve ne yapacağımı düşündüm. Kıyıda iki işletme vardı ve birisinin arkasındaki yeşil alandan başka bir alan göremiyordum çadır kurmak için. İçeride gördüğüm birine durumumu anlattım. İlk olarak geldiğim yöne doğru biraz yukarı çıkmamı, oradaki düzlükte çadır kurabileceğimi söyledi.

Sonrasında restoran ile yol arasındaki yeşil alana kurabileceğimi, sezonu henüz açmadıklarını söyledi. Çadır kuracağım yerde bitki kökleri ve sapları olduğundan önce yere branda serdik. Bunun üzerine çadırımı yere sabitlemeden tek tente ile kurdum ve içine eşyalarımı yerleştirdim.

Akşam oturduk sohbet ettik. Malum burası Kastamonu. Ayı sohbeti olmazsa olmaz. Ardından da yemek yedik. Ben de Cide’den aldığım Kola ve Tuzlu Fıstığı paylaştım. Saçımı yıkadım, cihazları şarj ettim ve çadıra girene kadar güzelce sohnet edip dinlendim. Yorgunluğum etkisiyle rahat bir gece geçirdim.

DCIM100GOPRO

Günlük İstatistikler

TRP 84.00

TOT 8743

TRPTM 7:02:57

AVG 11.91

MAX 57.18

 

Leave a Reply

