Batı Karadeniz Turu 6. Gün (Gideros Koyu – Amasra)

IMG_5632

Gideros’ta sabah uyandığımda çok yorgundum. Vücudumda ağrılar vardı. İşletmenin çalışanları da kalkmışlardı.

IMG_5637

Kahvaltıya davet ettiler. Kahvaltı için vakit geçirdim ve bu sürede az da olsa açıldım ve etrafı dolaşarak fotoğraflar çektim. Kahvaltının ardından hazırlanarak yola hazır hale geldim.

IMG_5684

Çalışanlarla vedalaştıktan sonra bisikletimi elime alıp sert yokuşu çıkmaya başladım. Elde bile çıkartması zordu. Yola ulaştığımda biraz soluklandım ve su içtim, fotoğraf çektim.

DCIM100GOPRO

Bisiklete bindim yavaştan yol almaya başladım. Eğimin sert olduğu kısımlar vardı ancak önceki etaplara göre kolay denilebilir. Yolda sağlam bir kaya kütlesine denk geldim. Şu videolarda izlediğimiz türden.

IMG_5701

DCIM100GOPRO

Düşündüğümden daha kısa sürede ve daha rahat bir şekilde Kurucaşile’ye ulaştım.

IMG_5707

Burada güzel bir yer bulsam mola verecektim ancak öyle biryer bulamadım. Evet sakindi ancak pek çekici bir yanını göremedim. Kendine has bir tarz farkedemedim.

IMG_5713

Marketten yiyecek birşeyler aldım. Heybemdeki malzemelerimi düşündüm. Hiç kullanmadıklarımı ve gereksiz kullandıklarımı kargo ile göndermeye karar verdim. Özellikle son üç gündür takip ettiğim rota bacaklarımı zorlamıştı. Cep telefonumu ve şarj cihazımı, high-loft polarımı gönderdim. Ayrıca giysi olarak sürüş ve çadır için alt üst iki çift giysi aldım. Teknik ceketimi ve deniz şortumu da alıp geri kalanları da kargoya verdim. 1,5 kilogramdan kurtulmuş oldum. Ayrıca gönderdiklerim hacimli eşyalar oldukları için heybelerimde yer açıldı. Kargo ücreti olarak 7 tl gibi bir ücret ödedim.

Kurucaşile’de mola vermek için gözüme biryer kestiremeyince tekrar yola çıktım. Kurucaşile’nin çıkışındaki yokuşta tekerimin patlak olduğunu farkettim ve güneş tepemdeyken tamir ettim. Kırık jantım iç lastiği delmişti. “Oh! tamir ettim tamam” derken sıcaktan asfaltın erimeye başladığını farkettim. Erimiş asfalt tekerime yapışıp etraftan küçük çakıl taşları topladı ve tekerim kadroya çok çok yakın olduğundan dönmez hale geldi. Tepede kızgın güneş varken durup ellerimle asfaltı temizlemem gerekti. Ve bu durum birkaç kere tekrar etti.

IMG_5717

Yol zorlayıcı oluyordu ancak Amasra’ya ulaşıp off gün vermeyi planlıyordum. Özellikle sert virajları yokuş çıkarken içeriden almam gerektiğinde çok çok sert bir eğimle karşılaşıyordum. Bazı bölümlerde elime almayı düşündüm ancak kısa molalarla devam ettim. Özellikle “Curunlu” kısmı hala aklımda.

IMG_5721

IMG_5725

IMG_5726

Çakraz’a yaklaştığımda yokuşlar daha düzenli hale gelmeyi başladı. Çok sert değil ve süreklilik gösteren uzun iniş çıkışlar var. Yolda çalışma olduğu için toz yuttum.Ulaşıma açılmamış bir tünelin yanından tırmanmaya başlayınca aklımdan hızla tünele dalıp turist numarasıyla tünelden geçmek geldi. Sonrasında aklıma Sinop yakınlarında bulunan tünelde yaşadıklarım geldi ve yokuş çıkmaya devam ettim.

IMG_5730

Yol gitgide daha düzenli bir hal aldı. Daha fazla zaman kaybetmemek için kendime iki kilometre boyunca yokuş çıkmak gibi hedefler koyarak ilerliyordum. Tatlı eğimleri aşıp önce Amasra yol ayrımına ulaştım. Güneş alçalmıştı ve Amasra mükemmel görünüyordu. Gördüğüm anda buraya ulaşma fikrimin doğru olduğunu anlamıştım.

IMG_5738

Sonrasında Amasra’ya. Amasra’ya girerken indiğim yokuşu düşünmekteydim. Bu yokuşun bir de çıkışı olacaktı.

Amasra tabelasını gördüm ve durdum. Ne yorgunluğum, ne ağrıyan bacaklarım, ne de yüzümü silmekten kararmış olan giysimin sağ omzu, hiç birşey umrumda değildi. Oradaydım…

Yarın tüm günü Amasra’yı gezmeye ayıracaktım. Karar vermiştim. Teknede de kalsam, pansiyonda da, çadırda da yarın gezip, dinlenecektim!

DCIM100GOPRO

Amasra merkeze varınca doğrudan limana gidip kağıda not almış olduğum ismi aramaya başladım. Kişinin işlettiği yer kapalıydı. Tekne turu organize eden bir abiye sordum. Telefon etti ve bir saat sonra buluşmak için sözleştik. Önce güzel bir balık ekmek yedim. Ardından da Amasra merkezinde turladım. Bir marketten litrelik – acılı şalgam suyu ve Şile’ye kadar yemeden taşıyacağım Barbekü Sosunu aldım. Konuştuğumuz saatte buluşamadık.

Bu defa ilk konuştuğum kişi de yoktu ortada. Ya başımın çaresine bakacaktım yada bekleyip şansımı deneyecektim. Bekledim. Şalgam suyu içerek etraftaki insanları izledim. Şalgam suyu ne alaka ben de anlamadım, normalde de çok nadir tüketirim ama yine de içtim. Başka bir çalışana sordum. Canezede olduğunu söyledi. Beklemeye devam ettim.

Düğün fotoğrafı çektiren gelin ve damat, muhtemelen Güney Koreli olan çekik gözlü kız, kız mı erkek mi belli olmayan büyük kulaklıklarıyla bisikletini süren çocuk, büyük ihtimalle CHP kadın kollarından tanışan kısa saçlı teyze grubu,… Etrafıma bakınırken son konuştuğum kişi başka biriyle konuşuyordu ve birden bana dönerek yanına çağırdı. Meğer Ali abi gelmiş. Yani bulmaya çalıştığım kişi. Tanıştık, durumu anlattım. Gayet yardımsever birisi. Teknede kalabileceğimi söyledi ancak daha önce tekneye binip binmediğimi sordu. Tekne tutmasından bahsetti. Benim hesabım 1 gün teknede 1 gün de pansiyonda kalmaktı. Günlüğü 25 liradan pansiyon ayarlayabileceğini söyleyince iki gün pansiyonda kalmak makul geldi. Bir süre sonra biri geldi ve pansiyona götürdü beni.

Bisikletimi de içeri alabilmiştim. Pansiyon süper olmasada benim için gayet yeterliydi. Fiyat-performans olarak çok ideal. Önce sıcak duşumu aldım. Turun altıncı günüydü ve ilk defa duş alıyordum. Üzerimden bir çamur deryası aktı, gitti. Sonrasında bütün eşyalarımı odaya yayıp pencerenin yanındaki masanın kenarına oturdum. Perdeleri tamamen açtım. Kola ve tuzlu fıstık önümde, Amasra’yı izledim. Ella & Jad çalıyordu…

* Bana çadır kuracak alan sağlayan ve hoş sohbetlerini, yemeklerini paylaşan Gideros Tatil Koyu çalışanlarına selamlar. Bu rotayı kullanacak turcuların yanlarına uğramalarını tavsiye ederim. Müsait oldukları sürece, gayet yardımsever insanlar olduklarını düşünüyorum. Ayrıca tesisin bir kenarına kamp alanı yapmayı planlıyorlar ancak alanın doğal ve arkeolojik sit alanı olması işlerini zorlaştırıyor.

* Siz de turcu olursanız Amasra’da Ali Abiyi görebilirsiniz. “Cik cik holding” deyince limandaki herkes gösterir işlettiği aynı adı taşıyan küçük dükkanını. Yardım için danışılabilecek birisi. Ayrıca Uskumru yemek iyidir.

Günlük İstatistikler

TRP 66.15

TOT 8810

TRPTM 6:51:24

AVG 9.64

MAX 66.71

Leave a Reply

