İETT ve Bisiklet ilişkisi

1271244_10201323376699760_339767785_o

Haftalar önce İETT şoförleri biletli yolcu olmama rağmen bisikletim için ekstra para talep etmiş, vermeyince de araca almamışlardı. Yaptığım şikayete cevap geldi. Problemi çözüme kavuşturmasa da birilerini rahatsız edecek gibi duruyor en azından.

Sayın OĞUZHAN TÜRK,
Kurumumuza yapmış olduğunuz başvurunuz incelenmiştir. İETT yönetim ve denetiminde çalıştırılmakta olan Özel Halk Otobüsleri ve İstanbul Otobüs A.Ş otobüslerinin taşımacıları çalışma yönergesi kapsamında hizmet vermeleri gerekmekte olup, görevini aksatan ve yönergemiz dahilinde gerektiği gibi hizmet vermeyen otobüsün taşımacısı hakkında yönergemiz dahilinde gerekli tahkikat başlatılmıştır. Bilgilerinize sunar, iyi günler dileriz.

Başvurunuz :
Merhabalar.
11 Haziran 2014 çarşamba günü bisikletimi yanıma alarak Şile İETT terminaline geldim ve bisikletli olduğumu, söküp küçülterek bagaja yerleştireceğimi, bu şekilde defalarca bu hatta bisikletimle yolculuk yaptığımı söyledim. Sorunsuz bir şekilde 11:15 otobüsüne biletimi aldım.
11:15 otobüsü geldiğinde bisikletimi yerleştirmem otobüs şoförü tarafından engellendi. Bisikletimi taşımam istemem durumumda kendisine “15 Türk Lirası” ücret ödememi istedi. Haksız olduğunu, bunun benim bagaj hakkım olduğunu, bisikleti sökerek yerleştireceğimi ve bunun kimseye zararı olmadığını söyledim. Sert bir dille reddetti. İETT ile iletişime geçeceğimi söylediğimde “Bunlar Özel Halk Otobüsü. Nereye şikayet edersen et!” cevabını aldım.
Bu durumun ardından bilet gişesine yönelip İETT ye ulaşabileceğim bir telefon numarası istedim. İETT ye bağlı otobüslerin biletlerini satan gişe görevlileri kendilerinde numara olmadığını söylediler ve durumumla hiç ilgilenmediler. Kendi bulduğum numaraları aradım ve anlık sonuç alamadım.
12:00 otobüsüne bilet aldım. Otobüs geldiğinde şoföre giderek biletli yolcu olduğumu, bisikletimi taşımak istediğimi ve bagajın müsait olduğunu söyledim. Bu şoför de benden bisiklet için “10 Türk Lirası” ücret talep etti. Haksız olduğunu söylediğimde “Senin bagajın normal değil, “LÜKS BAGAJ “” cevabını aldım. Ulaşımımı sağlamakta mecbur olduğum için kabul ettim ve otobüsteki muavine “10 Türk Lirası” ödemek zorunda kaldım.
Bu hatta daha önce defalarca bisikletimi taşıdım. Şile – Üsküdar seferini yapan otobüsler şehirlerarası otobüsler gibi büyük ve alt kısmı bagaj olan otobüslerdir. Bagajları hiçbir zaman dolu değildir. Bir bisikletin ön tekerini söktüğünüz zaman bisiklet bagaja dik olarak sığabilmekte ve az yer kaplamaktadır. Ne otobüse, ne diğer bagalara zarar vermemektedir.
Yaşadığım problem neticesinde şikayetlerim şunlardır.
1. Bomboş bagaja bile bisiklet koymam engellendi.
2. Çalışanlarınız keyfi olarak yolcudan ekstra para istemektedir. Bu durum normalmidir? Bu davranış yasalmıdır? Etikmidir? Onaylıyormusunuz?
3. Tek bagajım bisikletimdi ve “Lüks Bagaj” denilerek şoförün cebine para koymadan kabul edilmedi. Bisikletimdan daha hacimli bavullar otobüse sorunsuz yerleştirildi.
4. Bilet satış gişesi çalışanları ne yardımcı oldular, ne de bir yönlendirmede bulundular. Size ulaşabileceğim bir telefon numarası bile vermediler. çalışanlarınızın bilet satmak dışında sorun yaşayan yolculara da yardımcı olmaları gerekmez mi?
5. İETT ve Beyaz Masaya ulaştım ancak durumumla ilgili olumlu yada olumsuz bir anlık çözüm alamadım. Net cevap da alamadım. Yönlendirme de yapılamadı. Şikayet ettikten sonra yine birbaşıma kaldım.
Sorunum incelenip değerlendirildikten sonra olumlu yada olumsuz sonuç bana ve görevlilere bildirilirse bisikletliler ve çalışanlarınız bundan sonra nasıl hareket etmeleri gerektiğini anlamış olurlar.
Yolculardan keyfi ücret talep eden bu otobüs şoförleriyle iletişime geçmeniz hem sizin için, hem Şileye gelen yerli yabancı turistlerin refahı için hem de biz sporcuların aktivitelerine devam edebilmeleri için son derece önemlidir.
İLGİLİ İKİ OTOBÜSE AİT BİLGİLER AŞAĞIDADIR;
Şile Otobüs Terminali
Hat : Şile – Üsküdar
11 Haziran 2014 Çarşamba 11:15 otobüsü. PLAKA 34 YH 4358
11 Haziran 2014 Çarşamba 12:00 otobüsü. PLAKA 34 YH 0094
O?uzhan T?RK
0 554 XXX XX XX
?avu? Mh. XXXXXX Sk. ?lkü Apt.
Kat:X No:X žile / İSTANBUL

 

One thought on “İETT ve Bisiklet ilişkisi

  1. hayatbirsu 19/07/2014 / 11:15 am

    İyi yapmışsın Oğuzhan… resmen rüşvet istiyor adamlar işte.

Leave a Reply

