Batı Karadeniz Turu 7. Gün (Amasra)

Erken kalkmaya alışmış olduğum için yine sabah erken vakitte uyandım. Ancak hava yağışlıydı ve tekrardan yattım.

10257072_10203170050585453_2246270715985602911_n

Daha sonra saat 09:00 gibi uyandım ve kahvaltı yapmak için dışarı çıkmaya karar verdim. Fotoğraf çekmek istiyordum ama bunu günbatımı yapmaya karar vermiştim. Deniz şortumu giydim ve kahvaltı yapacak biryer bulmak için dışarı çıktım.

Kaldığım pansiyon kale kapısının hemen bitişiğindeydi. Kapıdan girerek surların yanından ilerledim. Kale olarak adlandırılan bölümü gezdim ve hoşuma giden kahvaltı yapacak biryer bulamadım.

DCIM100GOPRO

Bunun üzerine liman civarında restoranlar olduğunu hatırladım ve rotamı limana çevirdim.

Limanın güneyinde plaj ve plajın kenarısında ise restoranlar, barlar bulunmaktadır. Burada gözüme biryer kestirdim. Sınırsız çay!

Bir yandan kahvaltımı yaparken diğer yandan tabletimden gezilecek yerleri araştırdım. İlk hedefim denize girmekti ve plaj hemen yanımdaydı.

Kahvaltımın ardından plaja geçtim. Yerden bulduğum bir tahta parçasından plastik kelepçe yardımıyla monopod yaptım.

DCIM100GOPRO

Denize girdim. Su sıcaklığı güzeldi ancak su bulanıktı. Çektiğim fotoğraflar ve videolar bulanık çıktı.

Kamerayı kıyıya bıraktım ve denizin tadını çıkardım. Denizden çıkınca üstümü giyip eşyalarımı aldım ve şehir meydanına geçtim. biraz da buradaki sahilde gezindim.

Amasra Müzesine gittim işe bahçeyi gezerek başladım. İlgi çekici yapıtlar vardı. Amasra’nın ortaçağ şehri profili görselliğini tamamlayan logolar en çok ilgimi çekenlerdi.

Bunlarla sokaklarda gezerken de karşılaşmanız mümkün.

Bahçeyi gezdikten sonra müzenin içine yönelmiştim ki kapıdaki müzenin kapalı olduğunu belirten uyarıyla karşılaştım. Bunun üzerine müzeden ayrıldım. Gün batımına doğru tekrar çıkmak üzere pansiyona geri döndüm.

Birçok yeri gezmiştim. Geriye boztepe, tavşan adası ve kalenin ara sokakları kalmıştı.

Yatağıma uzanıp dinlendim. Bu sırada okumakta olduğum kitabı bitirdim. Ben güneşin biraz olsun alçalmasını beklerken hava bozdu ışık kayboldu. Saat 17:00’ye doğru tekrar pansiyondan ayrıldım.

Bu defa pansiyonun arkasındaki ara sokak boyunca ilerleyip kale içinin bütün arasokaklarını tek tek gezdim ve fotoğraflar çektim. Sokaklarında gezerken şehirdeki ortaçağ havasını hissedebiliyordum.

DCIM100GOPRO

Sonrasında köprüden geçerek boztepe adasına ulaştım. Önce batıya ilerleyerek sokakları dolaştım. Eski, terk edilmiş bir ev gördüm. Kapısnı aralayıp içeriye baktım.

Sonrasında doğuya yöneldim. Yokuş yukarı yolun bittiği yere kadar gittim. Bir cafe ye ulaştım. Karşımda tavşan adası vardı, sol arka tarafımda ise boztepe.

Burada yağış başladı ve bende geldiğim yoldan pansiyon kadar geri döndüm.

Çekiciler çarşısına girdim ve detaylıca gezdim. Daha sonra buradan magnet almaya karar verdim. Burada normalde ahşap işleri yapan esnaf bulunurmuş ancak şimdi tek tük. Telefonda “bana 100 tane Amasra yazıp gönder” diyen duydum. Şuan birçoğu ahşap işçiliği ürünleri değil de popüler turistik malzemeler satmaktalar.

Çekiciler çarşısı boyunca yürüyüp ortasında Amastris tasviri olan havuza ulaştım.

DCIM100GOPRO

Buradan sonra balıkçılara uğrayıp Ali Abiye baktım ancak yine yoktu. Çalışanıyla görüşüp selamımı iletmesini söyledim. Şehit madenciler heykelinin yanından geçerek yeniden meydana ulaştım. Heykel üzerine bırakılmış bir demet çiçek vardı. Muhtemelen Soma’nın anısına bırakılmıştı.

Marketten yiyecek birşeyler aldım ve gün batımını izlemek için sahildeki banklardan birine oturdum. Bu sırada yiyeceklerimin bir kısmını sokak köpekleriyle paylaştım.

Renkli bir günbatımı oldu. Güneşle beraber benim de günüm bitti…

Amasra bende güzel anılar, duygular bıraktı. Sakinliği, doğal yapısı ve tarihiyle bütünleşen bu yerleşimi beğeni listemin ilk sıralarına ekledim…