Batı Karadeniz Turu 8. Gün (Amasra – Göbü Köyü)

DCIM100GOPRO

Sabah 07:00’den itibaren alarm çalmaya başlamıştı. Kalkıp havaya baktım. Açık ve rüzgarlıydı.

Eşyalarımı topladıktan sonra önce bisikletimi, sonrasında çantalarımı aşağı indirdim. Anahtarları elektrik dolabına bıraktım. Çantalarımı bisiklete yerleştirip harekete hazır hale geldiğimde saat 08:15 idi.

Meydana ulaşarsak Bartın (Batı) yoluna yöneldim. Dinlenmiş olduğum için yokuşları zorlanmadan çıktım.

Amasra’dan görmüş olduğum ve bu yol üzerinde olduğun düşündüğüm tüneller henüz kullanıma açılmamıştı.

Yokuş çıkmanın sıkıcı bir hal almaya başladığı anlarda “Kuş Kayası Yol Anıtı” na ulaştım. Anıta çıkarak fotoğraflar çektim ve anıtı inceledim.

Anıttan devam etikten kısa bir süre sonra sert inişler başladı. İnişin sonunda düz giden bir yola, ardından da Bartın tabelasına ulaştım.

Bartın Çayının üzerinden geçip daha önce fotoğraflarda görmüş olduğum çarşıya ulaştım. Dalgınlıktan DSLR kameramı köprüde unuttum. Neyse ki çabuk farkettim ve dönüp aldım.

Bartın hakkında hiçbir fikrim yoktu. Sadece çarşısına ait 2-3 fotoğraf görmüştüm. Gezdikten sonraki düşüncelerim ise hoş.

DCIM100GOPRO

Çarşıyı gezdikten sonra yemek yemeye karar vererek çarşının çıkışına gittim. Buradaki simitçiyle bir süre sohbet ettik. Yemek
yiyecek yer konusunda tavsiye aldım.

Yemek yiyecek yer ararken aklıma tabletimde yüklü olan program geldi ve yemek yiyeceğim yeri tavsiyeler arasından seçmeye karar verdim. Listeden gözüme bir kafe kestirdim ve navigasyon ile kafeya ulaştım. Diğerlerine göre ucuz olan “tavuk bonfile” yi sipariş ettim. Ben yemeğimi yerken hafif bir yağmur başladı. Elektronik cihazlarımı şarja takıp kafenin kablosuz internetine bağlandım. Mekan tercihimden çok memnun kaldım.

Yemeğin ardından yeniden yola koyuldum ve Zonguldak yoluna devam ettim. Günler sonra yeniden dümdüz yolda pedallamaya başlamıştım ancak bir süre sonra sıkılmaya başladım. Yol o kadar düzdü ki sadece bir yerde 1.5 kilometrelik %7 eğimli bir yokuş çıkıp indim.

Çaycuma yakınlarından Filyos yoluna saptım, Filyos çayından geçtim.

DCIM100GOPRO

Filyos sahilinden itibaren B-KB  yönlü rüzgar esmeye başlamıştı. Filyos’ta öncelikle hisarın yanından geçip Hisarönü’ne ulaştım.. İlgimi çekmediği için devam ederek amfi tiyatroya ulaştım. Unutulmuş tiyatroda bir süre oyalandıktan sonra şehir merkezine gitmek için tekrar yola çıktım.

Şehir merkezini beğenmedim. Uygun bir yerde oturup puding yapmaya karar verdim. Marketten puding, süt, bisküvi ve kruvasan aldım ve sahilin yanındaki bir ağaçlık alana oturdum. Hemen arkamda tren istasyonu vardı. Burada puding hazırladım ve yedim. Bir süre dinlendim. Sahili takip ederek Zonguldak yoluna ulaşabileceğimi sanıyordum ancak çıkmaza girdim. Yolda gördüğüm birinden bilgi alarak istasyona kadar geri dönüp tren yolunun diğer tarafından pedallamaya başladım. Bir süre sonra sahile ulaştım ve yağmur çiselemeye başladı. Bir otobüs durağına girerek bir süre bekledim. Değişiklik olmayınca tekrar yola koyulmaya karar verdim.

Kıyı şeridini takip eden yolu kamp alanı arayarak pedallamaya başladım. Yolda iniş çıkışlar var ancak zorlayıcı değil. Öncelikle Türkali’ye sonrasında Göbü’ye ulaştım. Akşam karmaşında Zonguldak’a girmek istemiyordum. Bu nedenle Göbü’ye ulaşınca Zonguldak yolundan ayrılıp sahile yöneldim. Sahile ulaştığımda birinin arkamdan seslendiğini farkettim.

Bir işletme sahibiydi ve kamp alanını kullanabileceğimi söyledi. Bir süre kendisiyle sohbet ettik. Öğrenci olduğumu ve
kampinglere para vermediğimi söylediğimde kendisinin de öğretmen olduğunu, istediğim takdirde kamp alanını ücretsiz kullanabileceğimi, market, wc bulunduğunu ve cihazlarımı şarj edebileceğimi ekledi. Kendisi erken ayrıldı, başka bir çalışan kaldı. Telefonumu şarja takmak ve marketten birleyler almak için markete gittiğimde beni kapıda karşıladı ve içeriye sokmadan telefonu şarja kendisinin takacağını, çadıra gitmemi söyledi. Çok büyük ihtimalle içeride alkol masası kurulmuştu. Ücret ödemediğim ve kısa süreli kaldığım için nezaketsiz davranışını üstelemedim ancak müşteri olmuş olsam kabul edilemez durumdu. Telefonumu şarjı doldu diye getirdiğinde de batarya dolmamıştı.

Çadırımı bir ağacın altına kurdum. Yanıma kahve , ocak, su ve kruvasanları alıp gün batımını izlemek için sahile gittim. Denizde şiddetli dalga vardı. Bir süre oyalandıktan sonra dinlenmek için çadırıma döndüm.