Batı Karadeniz Turu 9. Gün (Göbü Köyü – Akçakoca)

DCIM100GOPRO

Sabah uyandığımda yağmur yağıyordu. Saate bakmadan tekrar uyudum. Ara ara uyandım ancak yağışı hala devam ediyordu. İlk başta umursamasam da bir süre sonra çadırda sıkılmaya başladım. Bugün ki hedefim Akçakoca’ya olabildiğince yaklaşmak. Yağmurun dindiği bir anda hızlıca toparlanıp çıktım.

DCIM100GOPRO

Göbü’nün çıkışında sert yokuşlar mevcut. Muslu’ya vardığımda yağmur yeniden başladı. Hava berbat bir halde ve yağışlı olmasına rağmen ortalığın tozlu olduğu çok belli.

DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRO

Ağaçlardan topladığım eriklerin üst tarafı simsiyah. Yağış ve yokuşlar zorluyordu. %11’lik yokuşları aşarak Zonguldak merkeze ulaştım.

DCIM100GOPRO

Beğenmedim. Bir fast-food rastoranında yemek yedim. Sonrasında tabletimle oyalandım. Restorandan ayrılarak trafik polisine yolu sordum.

IMG_6017

Önce yokuşlar ardından tüneller başladı.

DCIM100GOPRO

Böyle bir yerde nasıl böyle bir koy çıktı karşıma şaşırdım.

IMG_6020

Tüneller gidiş – geliş birer şeritten oluştuğu için geriyordu. Yol kenarındaki çamur öbeklerine dikkat etmek gerekiyordu. Tek düzgün yanı ışıklandırması yeterliydi. Bir süre sonra yokuşlar tekrardan başladı. Bu defa saatlerce yokuş çıktım. Yol kalitesi ve genişliği gitgide arttı. Daha sonra rotamın en yüksek noktasına bugün ulaşacağım aklıma geldi. Çiseleyen yağmur zaman zaman etkisini arttırıyordu. Aniden bastıran şiddetli yağıştan otobüs durağına sığınarak kurtuldum.

DCIM100GOPRO

Yokuşlar son bulduğunda önümde 4700 metrelik bir tırmanma şeridi uzanıyordu. Bu benim için uzun bir iniş demekti tabiki.

DCIM100GOPRO

İnişle beraber hava açıyor, önce mavilik sonrasında güneş beliyordu. Derken Ereğli’ye ulaştım. Adeta bir il gibi. Ancak Zonguldak’lı sürücülere dikkat etmek lazım. Bunları yazarken oturmuş pizzamı yemekteyim. Buradan sonra sahile gidip, Alaplı yönüne gitmek için tekrar geri döneceğim.

Karadeniz Ereğlisi – Zonguldak

Ereğli’den ayrılmadan önce sahili görmek istedim. Bu yüzden yemek yedikten sonra geri dönmem gerekirken ileriye devam ettim (kuzey). Ereğli güzel, gelişmiş bir yerleşim. Sahilini de çok beğendim.

IMG_6028

Gözlemlediğim kadarıyla herkes kendi halinde, rahatsızlık hissetmedim. Sahilde bisiklet yolu var. Kiralık bisikletler ve elektronik üç tekerlekli bisikletler heryerdeler. Sahilde çektiğim fotoğrafların ardından Ereğli’nin güney çıkışına dönerek Alaplı’ya yöneldim.

DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRO

Alaplı ve Akçakoca adını çok duymuştum. Gözümde sakin bir kıyısı olan yerleşimler canlanıyordu. Alaplı’ya ulaştığımda öyle olmadığını gördüm. Sahilden kouk bir yerleşim buldum.

DCIM100GOPRO

Yine de sahildeki piknik masalarının yanına gidip çadır kurmak için alan aradım. Ancak çok ortada kalacaktım. Bu nedenle yerleşimden uzaklaşmaya karar verdim. Ne de olsa Ereğli’den itibaren düz yolda pedallamaya başlamıştım. Gördüğüm muhtemel yerleri incelerken bir yandan da zaman kaybetmemeye çalışıyordum. Güneş iyice alçalmıştı.

DCIM100GOPRO

Yolun kenarında, sahilin yanında düzlük gördüm. Sarı otlarla kaplıydı. Plaj kumunu sevmediğim için buranın güzel olabileceğine karar verdim. Bahsettiğim yere gidebilmem için bir dere geçmem gerekiyordu. Yoldan çıkıp plaja indim ve dereyi geçtim. Geçerken bir hayli zorlandım. Kendi ağırlığıma bisikletin ağırlığı da eklenince derede battım. Düşündüğüm yere vardığımda zeminin sert değil, deniz kumuyla kaplı olduğunu gördüm. Yorulduğum ve vakit olmadığı için oraya çadır kurmam gerekiyordu, öyle de yaptım. Güneş batmadan hemen çadırımı kurdum ve ayaklarımı denize soktum. Çadıra girmeden önce etrafı son bir kez dolaşırken yerde duran kırık bira şişesi parçasına bastım. Kırıldı ve serçe parmağıma girdi. Hemen çadıra girip yarayı temizledim ve pansuman yaptım. Bir süre internette dolaştıktan sonra yatıp uyudum.

Akçakoca Yakınları – Düzce

Günlük İstatistikler

TRP 98.25

TOT 8988

TRPTM 7:26:22

AVG 13.20

MAX 64.33

Leave a Reply

