Batı Karadeniz Turu 11. Gün (Acarlar Longozu – Seyrek Koyu)

Gece kafam çok doluydu ve uyumam uzun zaman aldı. Uyuyamadığım için bir ara tabletimi kurcaladım. Sonrasında tekrar uyudum. Sabah 5 gibi tekrar uyandığımda çok şiddetli yağmur yağıyordu. O kadar şiddetliydi ki çadırı longozun ne kadar yukarısına kurduğumu düşündüm.

Sabah 9 gibi rüya görmekteydim. Bir odada uyuyordum ve birisi dışarıda pencereye vurup “ismail abi! İsmail abi!” diye bağırıyordu. Uyandım ancak ses kesilmedi. Birisi hâlâ bağırıyordu dışarıda, çadırın yanında. Önce iç tenteyi, sonra dış tenteyi açtım. Dışarıdaki kişi ismail abi’yi sordu. Muhtemelen evindedir dedim.

Meğer gelen kişi dün İsmail Abinin çadırımın yanında çekindiği bisikletli fotoğrafı Facebook’ta görüp gelmiş buraya! Neyse ki uyanmıştım artık.

DCIM100GOPRO

Gece yemeğimi paylaştığım küçük dostlar sabaha kadar çadırımın yanında beklemişlerdi. Ayakkabılarımı çok beğendiler.

DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRO

Longozdan çıkışında daha büyüğüyle karşılaştım. Onu da boş geçmedim. Longozdan çıkana kadar bana eşlik ettiler. En küçük olanları inatçı çıkınca hızlanıp atlatmam gerekti.

DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRO

Köyler üzerinden Cebeci’ye gidebilmem için geldiğim yolda bir süre geri gidip farklı bir yola girmem gerekiyordu. Dün yanında durduğum camiye uğradım. Bu sırada birisi Almanca birşeyler söyledi. Türk olduğumu söyledim. Bana çay ısmarladılar. Ben de kahvaltılıklarımı çıkarıp kahvaltımı yaptım çayla beraber.

DCIM100GOPRO

Sonrasında tekrar yola koyuldum. Yol düz bir halde başladı, daha sonrasında eğimler de başladı. Yol kenarında sürekli olarak yolun kalitesizliğinden ve hız limitlerinden bahseden tabelalar vardı.

IMG_6167

Yol karmaşık olduğundan yolda gördüklerime yolu soruyordum. Bir tane de dedeyle karşılaştım. Tur üzerine konuştuk ayakküstü. Teşekkür etti buralara geldiğim için. Güzel insan.

DCIM100GOPRO

Ufak tefek köyler geçtim, yıkıntılar gördüm, ağaçsız yerde kuşların kendilerine toprakta yaptığı yuvalarını gördüm.

IMG_6162

IMG_6164

Google Maps’ten bakarak ilk olarak Cebeci’ye ardından da daha önce görmüş olduğum Kefken ve Kerpe’ye gitmeye karar verdim.

IMG_6178

Yolda Melen Hattının geçtiği yerler belli oluyordu. Şile tarafında doğaya etkisi çok daha bariz belli oluyor.

IMG_6174

Ya yol ayrımını kaçırdım yada yol yoprak olduğu için farkedemedim ve Cebeci’ye ulaşmam gerekirken Kefken’e vardım.

DCIM100GOPRO

Buraya kadar gelmişken Cebeci’yi görmeden geçmek istemiyordum. Kefken’den Cebeci’ye yöneldim. Yolda Pembe Kayalıklar tabelasını gördüm. Dönüşte uğramaya karar verdim. Cebeci’ye yaklaşınca Kefken adasını gördüm karşımda.

IMG_6182

Ulaşınca sahilde birkaç fotoğraf çektim.

IMG_6188

Marketten birşeyler aldıktan sonra kahvehaneye oturup çay söyledim. Aldıklarımı yerken, tabletimi şarj ettim. Kahvehane’den ayrılıp sahili gezdim ve geldiğim yoldan Kefken’e döndüm. Dönerken Pembe Kayalıklara uğradım.

IMG_6192

Gerçekten güzel ve pembe! Şekillerine ise diyecek birşey bulamıyorum.

IMG_6196

Burada bir süre oyalanıp fotoğraf çektikten sonra tekrar yola koyulup Kefken’e ulaştım.

IMG_6202

Kerpe’de ucuz market olup olmadığını hatırlamadığım için gördüğüm marketten akşam için kuruyemiş ve sufle aldım. Daha önce kullandığım Kefken – Kerpe yolunu bularak Kerpe’ye geçtim. Bu üçlü arasında en sevdiğim yer Kerpe.

IMG_6205

Sahilde bir süre oturdum. Burası tek başıma ilk uzun kamplı tur denememi yaptığım yer. Ege turuna çıkmadan önce tek başıma Şile’den buraya gelmiştim. Güzel tecrübeler ve ekipmanlarımla ilgili deneyimler elde etmiştim.  Gitmeden önce Kerpe’ye giren uzun ince yolu gördüm. Önceki gelişimde trafiğe kapalıydı çalışma olması nedeniyle. Bu defa açıktı ancak aklımdaki rota farklıydı.

IMG_6216

Sonrasında Kerpe sahilini takip ederek Batıya doğru giden yola girdim. Yol öncekine göre iyi durumdaydı ancak bazı yerleri çok deformeydi. Toprak kaplama asfalta dönmüştü ancak ansızın bozuluyordu. Bazı yerlerde de büyük taşlar vardı.

IMG_6220

Bu yol aslında Kandıra’ya çıkmaktaydı. Ben ise kıyı köylerini takip etmek istiyordum. Yolun içeri saptığı bir yerde sahil yönüne devam eden yol ayrımını takip ettim.

Yol kalitesi kötü olsada gittim. Bir süre sonra yol içeriye giderken ben sahil yönüne ayrılan toprak yolu takip ettim. Araç yolu yaya patikasına döndü ve bir kayanın üzerinde bitti. Dijital haritama baktığımda bu bölümde birbirine yakın iki yol gözüküyordu. Oysaki benim gördüğüm solumda sonu gözükmeyen bir dere, önümde uzunca bir kumsal, sağımda ise deniz! İçeriden geçen yola girmek istemiyordum ancak ortada devam edebileceğim başka bir yol yoktu. Plajda gördüğüm ATV izleri yakınlarda bir geçiş olduğuna işaretti. Tepemde yakıcı güneş… Geri dönmek istemiyordum. Bu nedenle kumsal boyunca yürüyüp derenin bittiği yerden diğer yola bağlanmalıydım. Kayadan indim ve plajı geçtim. Çok yorucu oldu. Bisiklet sürekli saplanıyordu. Dere hiç bitmedi. Biteceğini düşündüğüm yere vardığımda denize bağlandığını gördüm. Yani etrafı dere, deniz ve kayalıkla çevrili bir plajdaydım.

capture-20140701-235940

DCIM100GOPRO

Kumsalın sonuna varınca karşıdan beni izleyen kişi normalde derenin denizle birleşmediğini, dün gece suların yükselmesiyle bağlantının açıldığını söyledi. Yola devam edebilmem için mecburen denizi – dereyi geçmem gerekiyordu ancak bisikleti denize sokmak istemiyordum. Kendim girdim ve suyun bel hizama geldiğini gördüm. Bisiklet yüklüyken belimden yukarı kaldıramazdım. Bu nedenle bütün çantaları ve torbaları söktüm ve parça parça geçirdim.

IMG_6223

Orada bekleyen adama bir sonraki yerleşimi sordum. Kumsalda yürümek ve eşyalarımı dereden geçirmek yormuştu, önümde uygun biryer yoksa buraya çadır kurmak mantıklı olabilirdi. Diğer köyün bir koyda kurulu olduğunu ve çadır kurulabilecek alanları olduğunu duyunca oraya gitmeye karar verdim. Tepeler aşıp, yokuşlar inip Seyrek’e ulaştım. Çok güzel bir yer gördüm ancak kamping olduğunu sonradan farkettim. Önünden geçerken biri seslendi. Durumu anlattım, olabildiğince Ağva’ya yaklaşmaya çalıştığımı anlattım. Ücretin sorun olmadığını içeriye girip bakmamı, beğenirsem kalmamı söyledi. İçeri baktığımda çok beğendim. Heryer çimen kaplıydı ve orman ve denizle çevriliydi!

IMG_6230

Denize en yakın yere çadırımı kurdum ve  denize koştum.

10428427_10203381234784926_459103435662623887_n

DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRO

Gelince üstümü değiştirdim ve dinlenmeye koyuldum. İşletme sahibi gelince oturup yaklaşık bir saat sohbet ettik. Bu sırada tabletimi şarja taktım. Sohbet sonrasında çekmeyen tabletimle biraz yukarılara çıkmaya karar verdim. Tableti aldım ve farklı yerlerde denedim. Çekmedi. Bu esnada üşüyünce işletmeciyle vedalaşıp çadırıma gittim. Bu sırada şarj cihazlarımı unuttum büfede. Çadıra vardığımda köpeklerin çadırın kuruması için açık bıraktığım dış tente içerisinde bulunan heybelerimi açarak kruvasanlarımı yediğini farkettim. Yapacak birşey yoktu. Yarın hedef Şile idi. Yatıp güzelce uyudum.

*Beni misafir eden Becerikli kamping işletmecisine teşekkürler. Turda kamp alanı olarak kullandığım en güzel kamping diyebilirim. Tavsiye ederim. Becerikli Kamping / Seyrek

Günlük İstatistikler

TRP 59.43

TOT 9135

TRPTM 4:59:54

AVG 11.88

MAX 62.79

Leave a Reply

