Batı Karadeniz Turu 12. Gün (Seyrek Koyu – Şile)

DCIM100GOPRO

Sabah 08:00 civarı uyandım. Hava kapalıydı ancak yağış yoktu. Çadırdan çıktım ve işletme sahibinin dün tarif ettiği tepeye çıkmaya karar verdim. Bu sayede oyalanıp kendime gelmiş olacaktım ancak benim için sürprizler yine hazırdı.

Gezip geldim ve çadırımı, malzemelerimi toplamaya başladım.

Hazırladığım çantalarımı tam bisiklete yerleştirdim ki yağmur yağmaya başladı. Hızlıca dün akşam oturduğumuz kamelyaya gittim. Çiselese yine giderdim ancak yoğum bir yağış vardı. Yaklaşık 30 dakika burada bekledim. Bir süre sonra akşam da kamping de gördüğüm bir amca geldi. Onunla sohbet ettik. Yağmurun geçici olmadığına kanaat getirip hafiflediği bir anda yola koyulmaya karar verdiğim. Ceketimi giydim ve pedallamaya başladım. Hareket etmemle beraber campingin köpeklerinden biri peşime takıldı. Zeminin ıslak ve yolun iniş çıkışlı olmasından dolayı bir türlü kurtulamadım. Yağış sırasında birkaç otobüs durağına girerek Google Maps ten durumumu kontrol ettim. Peşime takılan köpek de başıma bela oldu. Geçtiğim bütün köylerdeki köpekler peşime takıldı. Bir limanın yanından geçtiğim sırada kayboldu. Ben de devam ettim. Bağırganlı yakınlarında güzel kayalıklarla karşılaştım.

DCIM100GOPRO

Bir yokuşun sonunda karşımda bir sincap gördüm. Yavaşça durup fotoğrafını çekmeye çalıştım.

Melen suyu nereden gelir? Nasıl gelir?

Akçakoca’dan itibaren fırınlar görmeye başladım. Bu bana Batman’daki tandırları anımsattı. Bir tanesinde ekmek pişiriyorlardı ancak istemeye çekindim.

Eski evler yol boyunca olduğu gibi yine etrafımdalar. Mavi çerçeve ise ayrı bir güzellik.

Yolum üzerindeki bir köyde bakkala girdim ve kendime Çikolata aldım. Bakkala mesafeyi sorduğumda 15-20 km olduğunu söyledi. Bu güzel haberdi. Plana göre öğlen saatlerinde Ağva’ya ulaşacaktım. Yola devam edince sol tarafımda, aşağıda Kandıra – Ağva yolunu gördüm. Yeşillikler arasında kıvrılan bir yol.

Benim geçen seneki turumda sarımtırak otlar arasındaydı. Güzel bir inişle gitmekte olduğum yol ve Kandıra yolu birleşti. Kısa bir süre sonra Ağva’ya ulaştım.

DCIM100GOPRO

Balık ekmek yemeğe karar verip fiyatını sordum. 7,5 tl dediklerinde vazgeçtim. Amasra’da daha ucuza yediğim için burada o parayı vermek istemedim. Bir ekmek fırınına giderek iki simit aldım. Derenin yanındaki banklardan birine oturup dinlendim ve simitleri yedim. Daha kısa ve zorlu olan sahil yolundan gitmeye karar verdim. Bu yolu daha önce bir kere kullanmıştım. Yol zorlu olsa da Sinop – Amasra arasındaki yokuşlardan sonra gözümde hiçbir yokuş büyümüyordu. Sert iniş çıkışlarla yolu tamamladım. Yolda bir kere Fransız bir bisikletliyle konuşmak için durdum. 4 kişilik bir ekipti ve bisikletleri alt sınıf mtb ve ucuz şehir bisikletlerinden oluşuyordu. Ellerindekilerle yola çıkmışlar havası vardı. Yolda eğreti dursalar da hoşuma gitti. Önemli olan yolda olmak ne de olsa. Eve gitmeden önce Şile fenerine ve maşatlık parkına uğramaya kararverdim. Bunun için Çamlığa çıkan uzunca yokuşa girdim. Önce çamlığa, sonrasında Şile fenerine ulaştım.

DCIM101GOPRO

Fenerde fotoğraf çekinip maşatlığa geçtim. Burada durup manzarayı izledim.

Buradada son fotoğraf ve videolarımı çektikten sonra artık uzuuuuuuunnn bir turun sonuna gelmiştim. Geriye evde pişen yemeklerin kokusunu takip ederek eve yönelmek kalmıştı.