Konya – Kapadokya – Adana – Antalya Turu 3. Bölüm (Meke Gölü – Obruk Platosu – Kızören)

DCIM100GOPRO

Çadırımı toplarken tehlikeli bir sürprizle karşılaştım. Neyseki atlatmıştım artık.

7:30’da yola çıktım. Önce Karapınar’a uğradım ve internet kafe aradım. Açık biryer yoktu. Sonrasında suluklarımı doldurup yola koyuldum.

İlk olarak uzun bir yokuş ile Karapınar ovasından yükseldim. Birçok yayla geçtim. Gördüğüm insanlara selam veriyordum. Bazı yaylalarda köpek vardı ancak sorun yaratmıyordu benim için. Bu taraf dün geçtiğim yerlerden daha da kuraktı.

İlk olarak Çıralı obruğuna ulaştım. İnternette araştırırken en çok ilgimi çeken buydu. Obruk içinde mağaralar vardı. Ancak benim karşımda duran daha farklıydı. Ufak tefek birkaç mağara vardı ve görünüşe göre su kurumuştu.

DCIM100GOPRO

Oturup dinlendim ve fotoğraf çektim. Bu sırada üzerinde durduğum bir kayanın altından tavşan fırladı ve hızlıca uzaklaştı.

Geri dönmeye niyetlenirken obruğa gelirken takip ettiğim araç yolunun sonuna kadar gitmeye karar verdim. Sonuna vardığımda Çıralı Obruğu tabelasını gördüm. Biraz ilerleyince devasa obruk karşımdaydı. Az kalsın görrmeden dönecektim. İnceledim ve fotoğraf çektim. Heybetinden ve mağara yapısında çıralı obruğu olduğu belliydi. Meke gölünde olduğu gibi suyu çok azalmıştı.

Gezdikten sonra dönüp bisikletimi aldım ve çıralı yaylasına yöneldim girişte üç köpek engellemeye çalışsa da küçük Muhammed gelip yardımcı oldu. Su olup olmadığını sorduğumda beni çeşmeye götürdü. Ayaküstü keyifli bir muhabbet ettik. Selamlayarak ayrıldım.

Bir sonraki hedef Meyil obruğu. Bunun için tabelaları takip ettim. Son birkaç kilometrede yol asfalttan ayrıldı ve toprak yola döndü. Lastiklerimin havasının çok yüksek olması nedeniyle bozuk toprak yolda bileklerim çok zorlanıyordu. Açlığımın da etkisiyle hissiz ve sarsıntılı bir yolculuk ile Meyil Gölüne ulaştım.

pan2

Görünüşe göre oturup dinlenebileceğim hiçbir yer yoktu. Koyunlar bile güneşe çıkmıyor, ahırlarının gölgesinden ayrılmıyorlardı.

DCIM100GOPRO

Hızlıca birkaç parça yiyecek atıştırıp yine bitmek üzere olan suyumdan birkaç yudum aldım. Gölgelik alan bulana kadar pedallamaya karar verdim. Ortam anormal derecede kurak. Tur öncesinde defalarca yanmış olmama rağmen özellikle ellerimin üst tarafları çok yandı ve yıprandı.

Meyil obruğunun yanında kalan Meyil yaylasında yola devam ederek nasıl Kızören’e gidebileceğimi sordum. Gidilmez deyip geri dönmemi söylediler. Oysa ki Google Maps’e göre mümkündü ve ben o yolu geri dönmek istemiyordum. Toprak ve asfalt yolları takip ederek önce camisi olan bir yaylaya ulaştım. Caminin gölgelik bir bahçesi vardı. Yaklaşık 20 dakika mola verdim. Suluklarımı doldurdum ve dinlenerek kendimi toparladım. sonrasında devam ederek Kızören’e vardım.

Yol üzerindeki kurak topraklarda birçok kum şeytanına rastladım. Kum şeytanı, denizdeki hortumun kurak bölge topraklarında oluşan versiyonu. Ayrıca bu terim bölgede yaşayan insanları tanımlamak için de kullanılıyormuş.

Kızören küçücük biryer bakkal vs yok. Neyse ki bir fırın buldum, etliekmek de yapıyorlardı bir tane sipariş ettim.

20140722_154421

20140722_165337

Tabletimi şarj ettim, kolamı dolaba koydum, domates, salatalık ve ekmek aldım.

Ayrıldığımda obruk tabelasını takip ederek obruk yaylasına vardım. Han kapalıydı. Oturup obruğu ve gölü izlerken bir çocuk geldi ve onunla uzunca bir süre sohbet ettik. Tek yolculuk etmemin en büyük sorunu güvenlik. Bölgede hırsızlık olayları yaşandığını duydum ve bu yüzden çok tedirgin bir gece geçirdim.

pan4

Kızören obruğundan bahsetmem gerekirse diğerlerinden daha farklı bir yapıda. Kenarları set şeklinde. Bu nedenle içine girilemiyor. Ulaşılamaz olunması nedeniyle içerisindeki canlılık devam ediyor. Etrafta süzülen kuşlar inanılmaz bir rüzgar hışırtısıyla obruğa dalıyorlar. Obruğun içi cıvıl cıvıl sürekli.

Ben de çadır kurmak için obruğun yanındaki sete indim. Tedirgin edici. Düşerseniz sizi kurtarma şansları çok düşük. Ve obruk gölünün derinliklerinde hâlâ cesetler ve araba var…

Konuştuğum bir başka kişi ise yıllar önce su seviyesinin set yakınlarında olduğunu söyledi. Panoramik fotoğrafta setin sağ tarafındaki su pompasından göle atlıyorlarmış. “O zaman küçüktük bilmiyorduk bu kadar derin olduğunu” diyor ve ekliyor “böyle olduğunu gördükten sonra ne olursa olsun girmem”.

Şu adresteki verilere göre ülkemizdeki en derin obruk burası. Diğerleri ise bundan önce gezdiğim iki obruk;

1.  Kızören Obruğu 171 metre

2. Çıralı Obruğu 125 metre

3. Meyil Obruğu 104 metre

Gün batımı yaklaşırken çadır kurmak  için ayrıldım ve obruğa indim. Çadırımı kurduktan sonra gölün yanında matıma uzanıp aldığım domates, salatalık ve lavaşın keyfini çıkardım.