Konya – Kapadokya – Adana – Antalya Turu 5. Bölüm (Aksaray –Nevşehir – Uçhisar)

Yine 7:30’da yoldaydım. Günün yokuşlarla başlaması tesadüf değildi çünkü dün bunu düşünmüştüm. Uzun uzun 2 yada 3 yokuş çıkıp indim.

Mola verneden Acıgöl’e vardım. Acıgöl’ün çıkışına yakın bir benzin istasyonuna uğradım. İleride önceden çok güzel bir göl olduğunu ancak zamanla kuruduğunu öğrendim. Saat 10:00 idi ve Nevşehir’e 20 kilometre vardı. Bisikletimi yıkayarak oyalanmaya karar verdim.

Yol üzerinde kuruyan gölü farkettim ve fotoğrafladım.

Saat 12:00 gibi Nevşehir’e ulaştım.

Gözüme yemek yenecek biryer kestiremeyince çareyi internetten araştırmakta buldum. Bunun sonucunda yine bir AVM’ye gitmek zorunda kaldım. Bisikletimi koyacak güvenli bir yer bulamadım. Güvenlik görevlisiyle konuştuğumda daha önce bisiklet hırsızlığı yaşanmadığını söyledi ancak kendi motorunun Nevşehir’de yakıldığını söyledi. Bana da kapalı otoparka bırakmamı tavsiye etti. Ben de kapalı otoparkta AVM girişinin hemen önünde bulunan motosiklet parkına çekinerek de olsa yüklü bisikletimi bıraktım.

DCIM100GOPRO

Karnımı güzelce doyurdum, dinlendim ve tabletimi şarj ettim. Vakit hesabı yapmadım gezip dolaştım. Şampuanımı Konya’da unuttuğum farketmiştim, yenisini aldım.

Saat 3’e doğru oradan ayrıldım ve Uçhisar yoluna düştüm. Yokuşlar çıkarak uçhisara ulaştım ve doğrudan kaleye gittim. Girmeden önce görevlilerle ayaküstü sohbet ettim.

Müzekart geçerli değildi. Bu nedenle 3 tl verip öğrenci bileti aldım. Daha önceki gelişimden aklımda pek birşey kalmamış. Merdivenleri çıkarken yoruldum. Tepeye vardığımda oturup manzarayı izledim bir süre. Haritadan farksızdı. Ürgüp haricindeki heryeri görebiliyordum.

DCIM100GOPRO

Fotoğraflar çektikten sonra ayrıldım. Camiden su doldurmak istedim ancak su doldurmak yasak tabelası vardı.

Başka bir camiye gittim, o da çok kalabalıktı ve vazgeçtim. İlk camiye tekrar dönüp abdesthane ye girdim. Saçımı yıkadım ve suluğumu doldurdum.

Yoldan geçen birine Güvercinlik vadisini sordum.

Vadiyi bulup karşısına geçtim. Buradaki toprak yollar aynı zamanda yürüyüş rotalarıydı. Toprak yollarda pedallamaya karar verdim. Ben pedalladıkça Uçhisar manzarası daha tanıdık hale geldi.

“Kış uykusu” filmindeki Hotel Othello’yu da bulmuştum.

Bu sırada kendime kamp yeri de belirlemeye çalışıyordum. Suluklarımda az su olduğunu fark ettim ve geri dönüp su almaya karar verdim. Yakınlarda bir çeşme buldum ve suluklarımı ve şişemi doldurup döndüm. Gözüme biryer kestirdim ve kamp attım. Çadır kurduğum yer hakkında aslında çok tereddüt yaşadım. Karşımda bir otel vardı. Olası bir şikayette Jandarma ziyareti şaşırtıcı olmazdı. Yine de yoldan merkezden ve yoldan gözükmemenin verdiği rahatlıkla güzel bir gece geçirdim. Sadece sırtta olduğum için hava rüzgarlı…