Konya – Kapadokya – Adana – Antalya Turu 7. Bölüm (Rose Valley – Paşabağı – Avanos – Ürgüp)

IMG_7088

Sabah 05.00 gibi bir köpeğin havlama sesine uyandım. Uzunca bir süre havladı. Uyku sersemliliğimi üzerimden atımca etrafta gürültü olduğunu farkettim. Sürekli çalışan bir motor sesi gibiydi. Uyukladığım bir sırada çadırın içinin aydınlandığını ve araç seslerini farkettim. Benim olduğum bölüme de iki tane balon getirmişlerdi.

IMG_7048

IMG_7050

Matımı ve kameralarımı alıp dışarı çıktım. Balonları önce vantilatör kullanarak hava ile doldurdular. Sonrasında ise içerideki havayı ısıtarak kaldırdılar ve uçtular. Alçak uçarak tam üzerimden geçen bir balon kaptanı ve yolcularla selamlaştık! Balonları bir süre izledikten sonra ben de çadırıma geçip hazırlanmaya başladım.

IMG_7055

IMG_7060

IMG_7069

IMG_7071

IMG_7081

IMG_7084

İlk olarak Çavuşin kilisesine uğradım, görünüşe göre kapalıydı.

IMG_7093

Sonrasında “Paşabağı” tabelasını görüp toprak yola saptım. Paşabağı ücretsiz gezilebilen biryer. Üzüm bağları ve peri bacaları birarada. Ücretsiz olmasından olsa gerek bölge kirli. Yerdeki çöplerin bazılarında japonca karakterler olduğunu farkettim. Yabancılar da bize uymaya başladılar galiba. Etrafta çöp kutusu, poşeti gördüğümü de hatırlamıyorum ayrıca.

IMG_7096

IMG_7104

IMG_7106

IMG_7111

IMG_7115

IMG_7118

IMG_7124

IMG_7125

IMG_7129

Ardından tekrar bisikletime atladım ve Zelve’ye gittim.

DCIM101GOPRO

Beklediğimden çok daha güzel çıktı. Üç vadiden oluşuyordu. Rotalar üzerinde bilgi veren taşlar mevcut. Yazıt gibi. Bu sayede detaylı olarak gezilebiliyor. Göreme gibi canlı freskler yoktu. Ancak benim ilgimi çeken üçüncü vadideki yerleşim yerinin 1952 ye kadar köy olarak kullanılmış olmasıydı. Görkemsiz olsa da kayalara oyulmuş bir cami de var.  Kapadokya’da yaşamın nezman başladığı net olarak bilinmiyor ancak zelve’de ne zaman son bulduğu biliniyor.

IMG_7134

IMG_7144

IMG_7150

IMG_7158

IMG_7166

IMG_7173

IMG_7169

IMG_7178

Zelve’den sonra Avanos’a gittim. Avanos’tan beklentim yoktu ancak çok beğendim. Ortasından geçen ırmağı çok güzel değerlendirmişler. burada saat 15:00’e kadar bir kahvehanede ve Mc Donalds’ta vakit geçirdim.

20140726_111822

Sonrasında ise Ürgüp’e gitmek üzere yola çıktım. Başlangıcında %10 yazan efsane, uzun bir yokuş çıktım bence %10 değildi.

DCIM101GOPRO

Sonrasında da yine aynı eğimde yokuş indim ancak iniş mükemmeldi. Çok güzel virajlar vardı ancak GoPro takılı değildi.

Ürgüp’e varınca bir süre Tourist Information aradım. Bulmakta çok zorlandım. Bulduğumda ise pek işime yarayacak bir harita elde edemedim. Merkezi turlarken adını duyduğum (Forsquare aracılığı ile) bir pastane gördüm ve durup dondurma yedim. Sonrasında günü sonlandırmak için Mustafapaşa’ya doğru pedalladım.

Hava çok kötü olduğu için kendime en az bir saat mağara türü bir kapalı alan aradım. Zor da olsa bulabildim ve içine çadırımı kurdum.

20140726_184359

(Zelve’den sonra çektiğim tüm fotoğraflar iso ayarından dolayı beyaz patlamasına kurban gitti.)

Günlük İstatistikler

TRP 39.51

TOT 10229

TRPTM 3:28:00

AVG 10.87

MAX 53.37

Leave a Reply

