Konya – Kapadokya – Adana – Antalya Turu 8. Bölüm (Ürgüp – Yeraltı Şehirleri – Narlıgöl)

Güne başlarken; Halfeti’de yaşanan motorcu cinayeti nedeniyle bugün turumun yönünü Ihlara, Niğde, Adana olarak değiştirdim. Bunun sonucunda Kayseri’ye doğru devam eden rotamı tekrar Aksaray’a çevirdim.

IMG_7220

 

Erken saatte balonların sesine uyandım. Muhtemelen yakınlarıma iniş yapıyorlardır diyerek düşündüm. Kalkıp çadırdan dışarı baktığımda sinekliklerdeki garip farkettim. Bir sürü karınca sinekliklere doluşmuştu ve yiyorlardı. Sinekliklerde delikler vardı. Sinek kovucu spreyi sıkınca bir kısmı öldü. Bir kısmı ile de ben uğraştım. Çadıra çok zarar vermişlerdi. Sinekliği açtığımda tura çıktığım gün aldığım yeni ayakkabılarımın da karıncalar ile kaplı olduğunu gördüm. Vura vura onları da temizledim. Çadır ve ayakkabılarımdakileri temizleyince dağılmaya başladılar. Çadırın kapısını kapattım ve dışarı çıktım. Yakınlarıma inen bir balonu izledim ve fotoğrafını çektim. İnişleri kalkışları kadar sakin olmuyor. Adeta çuval gibi sürüklenerek iniyorlar.

IMG_7223

Çadırıma geri toparlanıp yola koyuldum. Kısa bir süre sonra yolda bir tabela gördüm. “Gomeda Vadisi” yazıyordu. İsim çok tanıdık geldi. Tabelayı okuyunca kendimi Karadeniz yaylarında birine adres sorarmış gibi hissettim. Evet isim çok tanıdıktı. Tabletimden araştırdım. Bölgede mübadele öncesinde Karadenizde olduğu gibi Rumlar yaşamaktaymış. Bu nedenle sanıyorum isimler arasında benzerlik kurabildim.Yani ismin Rumca olduğunu düşünüyorum. Tabiki bunlar şahsi düşüncelerimdir. Vadi uzun olduğu için girmemeye karar verdim ancak bir sonraki gelişimde gezmek istediğim yerlerin başında geliyor artık.

IMG_7232

Çok sert olmasa da uzunca süre yokuş çıktım. İlk olarak Ayvalı’ya vardım. Eski bir köydü evleri hoşuma gitti. Fotoğraf çekip devam ettim.

IMG_7236

IMG_7238

Çıkışındaki bir çeşmede mola verip gofretimi yedim. Yokuşlar artık biraz daha sertleşmişti. Sonuç olarak bir ovaya ulaştım.

DCIM101GOPRO

Çilek bahçesi vardı ancak etrafta kimseyi göremedim çilek isteyebilecek.

DCIM101GOPRO

Planım Derinkuyu yönüne gitmekti ancak tabelaya vardığımda Kaymaklı ve Derinkuyu yönlerini gösteren okların kazındığını gördüm. Yakınken Mazı’ya gidip yeraltı şehrini ve kaya mezarlarını görmek istedim. Bundan önce bir camide durup suluklarımı doldurdum.

IMG_7249

IMG_7245

Mazı meydanına vardığımda yeraltışehrinin tadilatta olduğunu gördüm. Tam köykahvesine yönelmiştim ki içeriden biri seslendi. Gittim ve açık olduğunu ve gezdirebileceğini söyledi. Şerafettin abiyle uzunca bir süre yeraltı şehrini ve mezarları gezdik. Sonrasında da köy kahvesinde çay içtik. Günlerdir duş alamamıştım ve bu konuda bana yardımcı oldu. Ayrılırken bahşiş konusunu açıncs 5 tl ile durumu kurtarabildim.

IMG_7252

IMG_7264

IMG_7277

IMG_7288

IMG_7289

IMG_7296

IMG_7302

IMG_7307

IMG_7311

IMG_7320

Sonrasında geldiğim yolun bir kısmını geri dönerek diğer yolu takip ettim ve Kaymaklı’ya ulaştım. Buradaki yeraltı şehrini Müzekartım ile ücret ödemeden gezdim. Ayırt edici bir özelliğini göremedim.

IMG_7333

IMG_7335

DCIM101GOPRO

Sonrasında tekrar bisikletime atlayıp Derinkuyu’ya gittim. Burası zaten bildiğim biryerdi. Müzekart geçerli olduğu için yeraltı şehrini tekrar gezdim. Bölgeye gidenlere tavsiyem Mazı yeraltı şehrini görmeleridir. Şuan tadilatta ancak bahşiş ödeyerek gezebiliyorsunuz. Özellikle Mazı’nın bacalarında (asansör sistemi) tırmanmadan dönmeyin derim. Bu sistemi Derinkuyu ve Kaymaklı yeraltı şehirlerinde göremedim. Tadilat tamamlandığında bu bölümlerin güvenlik nedeniyle ziyarete kapatılması sürpriz olmaz.

Sabahtan beri gofret yiyerek yolculuk ettiğim için güzel bir market alışverişimi yaptım ve bir kahvehanede aldıklarımın bir kısmını yedim, tabletimi şarj ettim. Bu sırada internetten rotamı ve yolum üzerinde olan Narlıgöl’ü araştırıp kamp şansımı orada denemeye karar verdim.

20140727_152227

Hafif yokuşlar çıkarak ulaştım ve hoşuma gitti. Yol üzerinde karşı yönde çilek satıldığını gördüm. Yanlarına gidince tur hakkında konuştuk kısaca. Kasa çileğin 10 tl olduğunu öğrenince ziyan olmasın diye çeyrek kasa vermelerini rica ettim. Ücretini ise kabul etmediler. 2,5 tl için sevinilmez ancak böyle yardımsever insanlarla karşılaşınca insan ayrı bir mutlu oluyor yollarda. İçim kıpır kıpır enerji doldu ve tekrar selamlayıp yoluma devam ettim.

DCIM101GOPRO

IMG_7343

Narlıgöl yoluna kadar rota güzel ve zevkli.

IMG_7345

DCIM101GOPRO

Narlıgöl tabelasından sapınca ise kendini hissettiren bir yokuş var. Ayrıca bu yol üzerinde iki adet jeotermal otel bulunmakta. Narlıgöl krater gölüydü ve jeotermal alan. Yokuşu çıkıp gölü gördüğümde karşı kıyının kamp için uygun olduğunu gördüm. Güzel bir manzara için yarın güne yokuşla başlamayı göze aldım ve gölün karşı kıyısına doğru inen yolu takip ettim. İlk başta oldukça kalabalıktı. Mobiletleriyle gelen genç tayfa, kuş modeli ve beyaz renkli arabalarının kapılarını açıp son ses arabesk müzik dinleyen iki amca, çocuklarını göre sokmak için gelen gurbetçiler, üstünde branda gerili kamyonetleriyle günlerdir burayı mesken tuttukları belli olan aile… Bir süre ayaklarımı suya soktum, girmeye çekindim. Su bulanık görünüyordu. Bazı yerlerde suyun içinde baloncuklar yükseldiğini görebiliyordum. Göl kuytuda kaldığından kısa süre içerisinde güneş kayboldu. Ben de hemen çadırımı kurup malzemelerimi yerleştirdim, deniz şortumu giyip göle koştum.

DCIM101GOPRO

DCIM101GOPRO

20140727_191658

Gece hava çok serindi. Neredeyse tuluma girecektim. Ortamın çok ıssız olmasından dolayı ilk başta tedirginlik yaşasam da kesik kesik ancak verimli bir uyku çektim.

Kapadokya’da üç gündür kısa mesafe pedallamam nedeniyle dinlenmiş durumdaydım. Bu nedenle boş gün bırakmadan yoluma devam edebilecektim.

Günlük İstatistikler

TRP 74.35

TOT 10303

TRPTM 5:23:23

AVG 13.79

MAX 53.37

Leave a Reply

