Konya – Kapadokya – Adana – Antalya Turu 9. Bölüm (Narlıgöl – Ihlara Vadisi – Niğde)

20140728_054147

Sabah kalkınca biraz yorgunluk vardı üzerimde oyalandım. Yola çıktığımda saat 7.30 du. Doğrudan Ihlara’ya sürdüm yol üzerinde bir yeraltı şehri tabelası gördüm. Tabelayı takip ettim ve bir yokuş çıkarak köye ulaştım. Yeraltı şehrine giden yolun daha da yukarı devam ettiğini gördüm. Yokuş çıkmamak için ve saat nedeniyle kapalı olabileceğini düşünerek gitmekten vazgeçtim. Güzelyurt yol ayrımında bir petrol istasyonuna girdim. Biraz dinlenip çalışanlarla sohbet ettim. İstasyonda duş imkanı vardı. Ihlara vadisini gezdikten sonra geceyi geçirmek için buraya dönmeye karar verdim. Sonra da Güzelyurt üzerinden Niğde’ye geçmeyi planlıyordum. Bu planımı Ihlara’da değiştirdim.

Ihlara’ya devam ettim. Yol genel olarak düz. Bazı yerlerde hafif yokuşlar var. Ihlara’ya yaklaşırken Hasan Dağı selamlıyor yolcuları.

DCIM101GOPRO

Ihlara’ya inen yolun son bölümde eğim oldukça sert. Ihlara oldukça hoş ve eski biryer. Meydanı var ve etrafı kahvehanelerle çevrili. Bir kahvehaneye girip oturdum. Burada birşeyler içtim ve tabletimi şarj ettim.

20140728_095448

Eşyalarımın bir kısmını ve bisikletimi kahvehaneye bırakıp yemek yiyecek birşeyler aramaya gittim. Açık biryer bulamadım. Yiyecek biryer aradığımı gören bir bakkal beni çağırdı. Bakkaldan ekmek ve peynir aldım. Yan taraftaki kahvehaneden çay söyledim. Sonrasında tabak ve bıcak buldum. En son da bakkaldan domates aldım. Hiç yoktan kendime sofrayı kurmuştum bile. Karnımı bir güzel doyurduktan sonra yardımcı olanlara teşekkür ederek ayrıldım.

DCIM101GOPRO

Ihlara vadisinin girişini ararken karşıma iki tabela çıktı. Bir tanesi Ana girişi diğeri ise bisikletimin ve eşyalarımın bulunduğu aşağıdaki kahvehanenin yakınlarındaki girişi gösteriyordu. Ana girişe giden tabelayı uzunca bir süre takip ettim. Giriş kapısını bulduğumda kapının bayram nedeniyle 13:00’te açılacağını gördüm. Oturup beklediğim sırada orada oturmakta olan bir adam başkasına “kapı kapalı, gruplar çitlerden atlayıp”geçiyor deyince aklımda ışık yandı. Grup beklemeye başladım. Ne de olsa herkes beni turist sanıyordu. Şansıma uzak doğulu bir grup geldi. Ben yine de karıştım araya ve girdim. Vadiye girince Ihlara’ya ulaşmak için doğruca güneye yöneldim. Bir tane kilise ve bir mağara haricinde patikadan sapmadım. Bir kaç yerde kısa videolsr çektim ve birkaç yerde de oturup dinlendim. Tekrar merkeze ulaşıp kahvehaneye girdim. Şarjı yarıya inmiş olan kameramın bataryasını şarja taktım.

3 gibi Ihlara’dan ayrıldım amacım önümdeki yokuşların çıkabildiğim kadarını çıkmaktı. Ihlara’nın sert yokuşunu çıktıktan sonra Ilısu yoluna saptım.

Buradan yokuşları çıkarak Çiftliğe ulaştım. Giderken yine yolu şaşırıp yok yere bir daire çizdim. Herkes “hello” diyordu. Cevap verdiğim küçük çocuklar ise “money, money” diyorlardı. Çiftlik ilçeymiş bilmiyordum. Hızlıca dürüm yiyerek yokuşlara devam etmeye karar verdim.

Çok zorlanmadan geçide ulaştım. Geçit uzunca bir cadi şeklinde devam ediyordu.Karşıya ulaştığımda bu tarafa güneş ışığı düşmediğini gördüm, karanlık çökmüştü.

Geçit hatırası.

DCIM101GOPRO

Geçitte köpekler önümü kesti, bir arabanın araya girmesiyle geçip gittim. Geçitte güzel yeşil bir düzlük vardı, ancak havanın soğuk olması nedeniyle inebildiğim kadar aşağı inmeye karar verdim. Karşımda Aladağları görebiliyor, birkaç zirveyi seçebiliyordum.

GOPR8123-1

İnişte iyice hava karardı. Kamp için uygun birkaç yer gördüm ancak ciddi soğuk vardı. Zaman kaybetmemek için kafa lambamı ve kaskımı bile takamadım. Hava karardıkça iniş daha gergin bir hal alıyordu. Arabalar farlarını yakmıştı artık. Niğde’ye 10 kilometre kala, karanlığın içinde gözüme biryer kestirdim ve hızlıca çadırımı kurup yerleştim.