Konya – Kapadokya – Adana – Antalya Turu 10. Bölüm (Niğde – Kemerhisar “Tyana”)

Sabah yorgun olduğumdan önceki günlere göre zor uyandım. Hazırlandıktan sonra Niğde’ye inmek için kendimi yokuş aşağı bıraktım. Ve nihayet Niğde’de idim.

DCIM101GOPRO

Bir pastanede oturup çay içtim ve poğaça yedim. Sonrasında etrafı turlayıp kendime yeni birer short ve t-shirt aldım. Daha önce yemek yediğim bir mekanı aradım. Buldum ancak artık lokanta değil cafe olmuştu. Dondurma yedim ve ayrıldım. Dürüm yiyerek karnımı doyurdum. Dürümde kullanılan ekmek çok hoşuma gitti. Sıradan lavaşlar gibi değil.

Bisikletimle Niğde’den ayrılıp aquaparka gitmeye karar verdim. Ücret 20 tl idi. İlk defa aquaparkta idim. Yürüdüğüm bir esnada önümde kaymak için kullanılan naylonu son anda gördüm ve kendimi basmaktan alıkoyamadım. Ayağım kaydı ve üstü açık bırakılmış su kanalına girdi. Tabi bu esneda kanalın sivri kısımları ve plastik ızgara ayağıma zarar verdi. Kanadığını farkedince ilkyardım malzemelerimi alıp pansuman yaptım. Hem alttan hem üstten yaralanmıştı. Hayalim suya düşmüştü. Birkaç saat yatıp yaranın kurumasını bekledim.

Gopro’yu alıp tekrar kaydıraklara çıkan merdivenlere yöneldim. Video kaydını açıp kendimi aşağı bıraktım. Hızlanınca gopro aklımdan çıktı. Suya düşerken bilinçsiz olarak gopro yu bıraktım. Sürüklendiğimden dolayı da tekrar alabilme şansım olmadı. Resmen kayıptı! Yukarıda da konuşmuş olduğum deniz gözlüğü kullanan bir çocuktan yardım istedim ancak su çok bulanık olduğundan havuzun dibini göremiyordu. Kaydıraktan kaymaya devam edenler olduğu için de bulmam zorlaşıyordu. Ayaklarımla zemini taradım ve kaydığım kaydırağın yakınlarında gopro ayağıma geldi. Elime aldığımda video kaydı üç dakikayı geçmişti bile.

Kapatıp yüzme havuzuna girdim ve orada da video, fotoğraf çektim. Havuzdan çıkış saati yaklaşırken duş alıp ayrıldım. Bu esnada ayağımın düşündüğümden kötü yaralandığını farkettim. Sol ayak tabanımdaki yaradan dolayı ayağımı yere normal bir şekilde basamıyordum. Üstteki yara ise ayakkabı giyip çıkarırken canımı çok yakıyordu. Neyse ki bisiklet sürüşümde bir sorun yoktu.

Bisiklete binip yola çıkmıştım ki arka freni sıktığımda hiç tutmadığını farkettim. Bisikletten inip baktığımda arka sol pabuç kartuşunun düşmüş olduğunu gördüm. Pabucu sabitleyen ince teli arka tekeri kolay söküp takabilmek için sökmüştüm. Bu da bisiklet geriye doğru giderken frenleme yapıldığında pabucun yuvadan çıkmasına neden oluyordu. Bunun sonucunda da kendimi bayram günü, arka pabuçsuz bir şekilde toros dağlarına yol alırken buldum.

Geri dönüp aradım ancak bulamadım. Moral bozukluğu ile Bor’a bisikletçi aramaya gitmeye karar verdim. Henüz birkaç kilometre gitmiştim ki bu defa arka lastiğim patladı. Sol ayağım yara, bisikletin arka freni kullanılmaz halde, saçma sapan bir kavşakta patlak lastikle uğraşıyorum, hiç suyum kalmadı ve bir an önce kendime kalacak bir yer bulmalıyım… Bor’a giderken kırmızı ışıkta geçince önümde giden polis arabası durdu. Neyse ki sadece bakmakla yetindi.

Son olarak Bor’a vardığımda bisikletçiler kapalıydı. Suluklarımı doldurdum. Herşey biranda üst üste gelmişti. Oyalanmaya niyetim yoktu. Yoluma devam edip yoldan pabuç bulmaya çalışacaktım.

Bor’dan çıkışta Adana yolunu sorup emin oldum. Kemerhisar çıkışında yol ayrımı vardı.

DCIM101GOPRO

Otoyola girmemek için eski yola saptım. Eski yola döndüğüm esnada birisi seslendi arkamdan. Geri dönüp yanlarına gitti. Şarap içiyordu üç kişi. Çadır kuracak yer aradığımı söylediğimi burada kal dediler. Şarap ikram ettiler saatlerce konuştuk. Alkol kullanmasam da ısrarlarla başedemeyince üç bardak şarap içtim. Ayağa kalktığımda dengemi sağlamakta zorlanıyordum.

DCIM101GOPRO

Yaşlı olanın adı Fevzi idi. Nam-ı diğer Kör Fevzi. Fevzi Abi bir yakının bisikletçi olduğunu söyledi ve arayıp pabuç sordu. Gecenin ilerleyen saatlerinde akrabası gelip bir çift pabuç taktı bisiklete. Bunu da halletmiştim. Fevzi Abi ve arkadaşları (Adem, irfan) gittiğinde ben de yatıp uyudum.

İşler sarpa sarmaya başlamış ancak sonradan tekrar yoluna girmişti. Ev rahatlığına kavuşmanın ve pabuç sorununu halletmenin rahatlığı ile güzel bir uyku çektim.

Günlük İstatistikler

TRP 44.90

TOT 10429

TRPTM 2:29:50

AVG 17.99

MAX 48.31

Leave a Reply

