New Balance Büyükada Koşusu – 2 Kasım 2014

İstanbul Maratonuna hazırlık sürecimde katıldığım koşulardan birisi de New Balance tarafından düzenlenen Büyükada yarışı oldu. Koşunun yapılacağı yer olan Büyükada’ya ulaşım beni zorlayacağı için katılıp katılmamak konusunda epey kararsız kaldım. Ek olarak olay sadece yarış gününden ibaret değildi, yarıştan önce İstanbul’a gidip kitimi almam gerekecekti. Bu da benim için fazladan masraf yapmak ve vakit kaybı demekti.

Yarışmaya ait web sitesinde il ve mağazalar listesinin yayınlanmış, listede bulunmayan illerdeki katılımcılara yarış kitinin kargo ile gönderileceği belirtilmişti. Ben de siteye mesaj atarak yarış kitimi kargoyla göndermelerini istedim. Aldığım cevap olumlu oldu. Bunun üzerine tereddütüm ortadan kalktı ve kaydımı yaptım.

Yarıştan birkaç gün önce kargo elime ulaştı. Paketten t-shirt, göğüs numarası, çip, broşür ve çanta çıktı.

Yarış günü saat 05:00’te uyandım ve hazırlanıp evden ayrıldık. Kadıköy’e ulaştığımda henüz çok erkendi. Bir kafeye gidip kahvaltı yaptım. Vapur saati gelince de iskeleye gidip vapuru bekledim. Bekleme salonu birbirini tanıyan sporcularla doluydu. İlk başta hoşum gitsede vapurda bezdim. Vapura binince bir koşucu grubunun arasında kaldım. Gürültü konuşmalardan kafam şişince çareyi müzik dinlemekte buldum.

Büyükada’ya yaklaştığımızda sahilde bulunan etkinlik alanını gördüm. Alanda sponsorlar için, koşucular için hazırlanmış minderli çadırlar, vestiyerler, soyunma çadırları, dj çadırı, wc ler vardı. Benim dikkatimi çeken koşucu çadırları ve vestiyerler oldu. Vestiyer çadırının uzun ve büyük olması Run İstanbul’da yaşanan karmaşayı hatırlattı bana. Vestiyer çadırı büyük ve detaylı olsa da yarış başlangıcında ve sonrasında aksaklıklar yaşandı yine. Yağış olmaması durumu kurtardı.

Photo 2.11.2014 09 11 41

Yarış saati yaklaşırken ben alanı gezdim. Zaman daraldığında ise çantamı teslim edip ısınmaya karar verdim ancak vestiyerin önünde kuyruk oluşmuştu bile. Çantamı verdiğimde ise dakikalar vardı. Gitmeden önce WC’lere uğrayayım dedim ancak orada da kuyruk olduğunu görünce kalabalığı takip ederek start noktasına gittim. Etkinlik alanı ile start noktası arasında epey mesafe var. Adaya pek aşina olmasam da kalabalığı takip ederek buldum. Burada da birkaç WC olduğu görünce birinde sıraya girip işimi halledebildim. Kalabalığın arasına tam girmiştim ki yarış başladı. Ben de saatimi ve Runkeeper’ı çalıştırıp startı geçtim.

Başlangıçta dar sokaklar ve yokuş nedeniyle ciddi bir sıkışıklık vardı. Buralarda kaldırımdan giderek biraz olsun rahat gitmeye çalıştım. İlerledikçe kalabalık yayıldı ve koşu rahat bir moda girdi. Hızlı başlamıştım ancak saatim nabzımı çok çok yüksek gösteriyordu. Düz de gitsem, yokuş da çıksam, insem de sürekli %90 üzerindeydim. Sensörün karıştığını düşünüp önemsememeye karar verdim.

Rotada yokuş olduğunu biliyordum ancak düşündüğümden fazla zorlandım. Antrenmanlarım içine yokuş katıyorum ancak bu yokuşlar daha sert, uzun geldi bana.

Adada koştuğunu bilmek insana iyi hissetiriyor. Sol taraf daima tepelik, sağ taraf ise sürekli deniz. Bu şekilde bütün adayı dolaşarak başladığımız noktaya ulaştık. Son bölümde biraz daha hızlandım ve dinç bir finish yaptım. Ayrıca bitişe yaklaşırken yerde yatan birini ve etrafında toplanan insanları gördüm. Orada ne olduğunu bilmiyorum, öğrenemedim. Umarım ciddi bir sorun yaşamamıştır.

Kendimce 6 dk/km lik bir tempo tutturduğumu  düşünüyordum ancak yokuşlar nedeniyle biraz daha yavaş bir tempo beni şaşırtmazdı. Telefonumdaki uygulamaya göre 11.67k’yı 1:13:59 sürede tamamlamıştım.

Photo 19.11.2014 15 12 54

Açıklanan sonuçlara göre ise mesafe 11.2k, sürelerim ise

5k 00:31:41,

10k 01:02:00,

11.2k 01:08:15 şeklinde.

Photo 2.11.2014 11 39 46

Bitirdiğimde madalyamı verdiler ve devam ettim. Su, simit, elma ikramı vardı tabiki boş geçmedim. Geldiğim yolu yürüyerek etkinlik alanına döndüm. GNC çikolatalı süt ikram ediyordu. Vestiyerin önünde uzunca bir sıra vardı ancak çantamı sorunsuz bir şekilde teslim aldım.  Ödül töreninin ardından güzel bir gün geçirmiş olarak vapura bindim ve döndüm.

Etkinlik sırasında yapılan yarışma ile bir kişiye hediye çeki verilecekti, bundan hiç bahsetmeden etkinliği bitirdiler. Daha sonra Facebook sayfasından başka bir etkinlik başlatıldığını gördüm. Ve etkinlik için ben de bir kolaj hazırlayıp gönderdim.

Photo 2.11.2014 08 55 46

Genel olarak memnun kaldığım bir organizasyon oldu. Performansım koşacağım ilk maraton için umut vericiydi. Daha önce yürüyerek, pedallayarak gezdiğim adayı koşmak benim için güzel bir anı oldu. Koşmak için güzel bir mekan. Vestiyerler konusuna özen gösterilmişti ancak burada bulanan görevli sayısı azdı. Çok uzun süre çantalara ulaşmak için sıra beklendi.

Ahırların yakınında yol üzerinde yatan bir at gördüm, muhtemelen hasta yada yaşlı olduğu için ölüme terk edilmişti. Adalarda fayton kaynaklı sorunlar bilinen bir durum. Elimden birşey gelmedi.

Etkinlik alanında düzenlenen yarışma yalan oldu. Koşudan önce ve sonra yapılan yarışmalar ise verilen tarihten birkaç gün gecikmeyle açıklandı. Ben de bu yarışmalardan birinden ödül kazandım ve iletişim bilgilerimi verdim. 12 gün geçmesine rağmen benimle iletişim kurulmadı ve ödül gönderilmedi.

Bu da böyle bir anımdır.

One thought on “New Balance Büyükada Koşusu – 2 Kasım 2014

Leave a Reply

