4. Gün Kumluova* – Kınık – Xanthos – Çavdır – Çayköy – Üzümlü

Uykumu almış biçimde sabah erkenden uyandım. Bugün fazla sıcakta yürümeyi düşünmüyorum. Sabah serinliğinde Kınık’a geldim.

20150514_123128

Önce bir kahvede oturup çay içtim ve cihazlarımı şarj ettim. Sonrasında ise restorana geçtim. Kınık’ı sevdim küçük ve sakin biryer. Ben oturup sokağı izlerken “Beldemize anahtarcı gelmiştir, halkımıza duyrulur” anonsu yapılıyordu.

Karnımı doyurduktan sonra Xanthos’a gitmek üzere yola koyuldum. Hafıza kartlarımdan birinin kayıp olduğunu farkettim. Kahvehanede unutmuşum, gidip aldım. Bir bakkaldan kalem aldım. Xanthos’a ulaştım. UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesinde imiş. Görkemli kaya anıt mezarları var.

20150514_091536

Mozaikleri göremedim. Kendimi yormamak için de tepeye kadar çıkmadım. Sıcakta gezmek zor geldi. Antik kenti gezdikten sonra gitmeye hazırlanırken iki Rus yürüyüşçü sorular sormaya başladım. Yardımcı olduktan sonra yola koyuldum.

Çavdır yakınlarında yaşlı bir çoban yanına çağırıp rotayı gösterdi. Çavdırda yolum benimle aynı yöne giden iki öğrenci ile kesişti. Sohbet ederken patikayı kaçırdım. Hem patika, hemde yürümekte olduğum asfalt yol Çayköy’den geçtiği için pek umursamadım. Lakin sonradan patikaya girmek istedim. Bu düşüncem sonucunda çok yoruldum çünkü patika aşağıdan bakıldığında bir duvarın üzerinden gidiyordu. Duvara tırmanmam gerekti. Sonrası da zordu. Açık bir su kanalının üzerinden yürümekteydim.

DCIM100GOPRO

Sol taraftaki çalılara sürekli batonum, çantam takılıyor, sağ taraftaki duvardan düşme tehlikesi yaratıyordu.

Üzümlü yakınlarında peşime beyaz bir köpek takıldı. Üzümlü’ye iyice yaklaşınca beni bırakıp gitti. Köyün girişinde yine bu köpeği gördüm. Yolu kazmakta olan bir adamın yanında duruyormuş. Sordum, meğer onun köpeğiymiş. Bana nerede kalacaksın deyince çadırda kaldığımı söyledim. Villaya benzer havuzlu evinin yanındaki çardağı kullanabileceğimi söyledi. Benim jeton sonradan düştü. Burası bir pansiyondu. Pide fırınına gidip iki tane kıymalı pide yedim. Geldiğimde pansiyon sahibi içeri davet etti. Çay içtik. Duşumu da aldım, telefonumu da şarj ettim. Sabah kahvaltıya davet ettiler. Bendeki fazlalık domatesleri ve yaz helvasını onlara bıraktım.

Pansiyon sahibi Patara’ya kesinlikle gitmemi önerdi. Bu yüzden rotamı Üzümlü – Akbel – Patara olarak değiştirdim.