14. Gün Alakilise* – Kırkmerdiven – Belos

20150523_012320

20150523_013600

Beni misafir eden yörüklerle vedalaşıp Alakilise’ye yöneldim. Kiliseye yaklaşırken iki kişinin yürüyüşe hazırlandığını gördüm. Selam verip devam ettiler.

20150523_015813

Kısa süre sonra gözden kayboldular ancak bu defa önümde başka bir çift belirdi. Rota daralmaya başlarken daha önce gördüğüm iki kişi yetişip önüme geçtiler, çok tempolu gidiyorlardı. Şişelerim dolu olsa da yolda gördüğüm yörüklerden su istedim, verdiler.

20150523_023800

Alakilise’den sonra yol çok sertleşti. Zemin yapısı da bozuktu. Bazı yürüyüşçüler daha yukarılarda kamp kuruyorlar ancak kiliseden sonra kamp alanları nadir.

Sert yokuşların ardından oldukça güzel bir yol başladı. Bu güzelliğe kuşların cıvıltısı da eşlik ediyordu.

Kırkmerdiven sonrasında kendimi bir toprak yolda buldum. Su içip ayaküstü dinlenmeye karar verdim. Bu sırada yolun yukarısındaki işaretleri gördüm. Farkedemeseydim rotadan sapacaktım.

Burada tekrar Alakilise’de gördüğüm iki yürüyüşçüyle karşılaştım. Alman olduklarını öğrendim. Bir süre beni takip ettiler. Rotayı bulmalarına yardım ettiğim için teşekkür edip yürüyüşümü çok beğendiklerini söylediler. Mola verecekleri için tekrar görüşmek üzere vedalaşıp devam ettim.

Rotanın buradan sonraki kısmı da çok güzeldi. Çocuklarla karşılaştım. Boş su şişemi verip bana su getirmelerini istedim. Yardımcı oldular. Hep birlikte fotoğraf çekindik. İçlerindeki kız çocuğunun çok güzel gözleri vardı. Onu tek çekmek istedim ancak o yanına birisini daha almak istedi. Poz verirken saçlarını açtı. Güzel gözlü insan nasıl olurmuş ilk defa gördüm.

20150524_103510

DCIM100GOPRO
Bana su getiren arkadaşlar.

Bu noktadan sonra benim için işler karıştı. İşaretleri takip ederek bir araç yoluna ulaştım ve devam ettim. Bir süre sonra işaret göremez oldum ve telefonumdan konumumu görmek istedim. Rota ile çok alakasız bir yerde olduğumu anladım. Patika ile kesişecek şekilde alternatif bir rota belirledim. Rotayı yakalamam çok çileli oldu. Rotada bir süre yürüdükten mola veren Almanları gördüm ve yanlarına oturup dinlendim. Kısa bir süre sonra kilisede karşılaştığımız çift geldi.

Ağacın solunda Finike, solunda ise Demre gözüküyor.
Ağacın solunda Finike, sağında ise Demre gözüküyor.
Bu patikayı takip ederek rota ile alakasız yola ulaştım.
Bu patikayı takip ederek rota ile alakasız yola ulaştım.

Benim haricimdekiler Belos’ta kalmayı, ben ise Finike’ye inmeyi düşünüyordum. Almanlar bizdeki kitaplardan daha farklı bir kitap kullanıyorlardı. Bir süre kitabı inceledikten sonra Finike’de kamp yeri sorunu yaşabileceğimi söylediler. Böylece kafamda Belos’ta kamp fikri dönmeye başladı.

Rotanın doğu tarafı Batıya göre daha susuz.

Sarnıçları doldurmak için bu şekilde yağmur suları sarnıca yönlendirilebiliyor. Diğer bir yöntem ise, çatıdaki oluklardan akan suyu sarnıca aktarmak.
Sarnıçları doldurmak için bu şekilde yağmur suları sarnıca yönlendirilebiliyor. Diğer bir yöntem ise, çatıdaki oluklardan akan suyu sarnıca aktarmak.

 

Belos’a ulaştığımda, bir önceki molada pilot olduklarını öğrendiğim Almanlar kuyudan çektikleri içi binlerce kırmızı, küçücük kurtla dolu suya bakıyorlardı. Arıtıcım olup olmadığını sordular. Olmadığını söylediğimde benim için su arıtabileceklerini söylediler. Boş şişe istediler, verdim. Arıttıkları suya birkaç damla da dezenfektan damlatıp bana verdiler.

Belos harabeleri görülmeye değer. Keşke zamanında korunup, saklanabilseymiş.

Çok güzel bir gün batımı izledik. Ben çok yüksekte olmadığımızı düşünüyordum ancak 1000 metre civarındaymışız. Aşağıdaki vadileri bulutlar bastı, biz üstlerinde kaldık.

20150524_192108

20150524_193822

20150524_194013

Kamptakilerle sohbet ederken yolun tümünü yürümeyi planladığımı ve yarın Karaöz’e doğru devam edeceğimi söyledim. Almanlar yürüyüşü Finike’de bırakacaklarını, diğer çift ise araç ayarladıklarını, Karaöz’e kadar beraber geçebileceğimizi söylediler. Araç kullanmak istemediğim için reddettim.

One thought on “14. Gün Alakilise* – Kırkmerdiven – Belos

Leave a Reply

