15. Gün Belos – Finike – Mavikent

Erken kalkıp hazırlandım, diğer yürüyüşçülerle vedalaşıp yola koyuldum. Tempolu bir şekilde Finike’ye ulaştım. Yol zevkliydi. Finike girişinde sağ ayağımı burktum. O gün arasıra ağrıdı ancak kalıcı bir sorun olmadı.

Finike’de turlarken yine Almanlarla karşılaştım. Otogarı arıyorlardı, tarif ettim, vedalaştık.

Saat 1’e kadar oyalandım. Bir dönercide oturup telefonumu şarj ettim ve karnımı doyurdum.

Finike’den sonra yol ilk başta keyifliydi ancak bir süre sonra sert zeminde yürümenin yorgunluğunu hissetmeye başladım. Ayaklarım ısınmaya başladı. Problem yaşayacağımı anladım. Yine de yolu araçsız tamamlamak istiyordum.

DCIM100GOPRO

Bir durakta oturup dinlendim. Yanıma Suriyeli bir işçi geldi, bir süre sohbet ettik. Neden yürüdüğümü sordu, anlatmam zor oldu. Mavikent yakınlarında ayaklarımdaki acılar keskinleşince durup incelemeye karar verdim.

DCIM100GOPRO

Özellikle ikinci parmaklarımın altlarında açık yaralar olduğunu gördüm. Yaralara batıp beni rahatsız eden toz ve çöpleri temizledim. Tekrar
yürümeye başlamak acı veriydi ancak bu tür durumlara koşudan dolayı alışkındım.

Bir kahvehanede oturup soda içtim. İnsanların tavırları ve konuşmaları genelde sorunluydu. Hiç oyalanmadan ayrıldım. Karaöz’e ulaşamayacağımı anladım.

Yol üzerindeki son marketin yerini öğrendim. Bu marketten alışveriş yaptıktan sonra devam etmemeye karar verdim.

Markete ulaştım ve kamp yeri için tavsiye istedim. Sahile ulaşırsam istediğim yere kamp kurabileceğimi söylediler. Sahile ulaşınca bir restoranın önündeki duşu gördüm. Denize girip duş almaya karar verdim. Deniz hızla derinleşiyordu ve dalgalıydı. Duşa döndüğümde ayağımın altndaki acılar arttı. Çünkü yaralar kumla dolmuştu.

Restorandakilere yakın bir yere kamp atmak istediğimi söyleyip kendilerine ait olup olmadığını sordum. Onlar da kumsal yerine restoranın yanındaki çimenlik alana kamp kurabileceğimi söylediler. İlk olarak çardakta kalmaya karar verdim.

DCIM100GOPRO
Çardakta kalma fikri ilk başta güzeldi ancak rüzgar çıkınca cazip olmaktan çıktı.

Gerekli malzemeleri aldım ve yaralarıma
pansuman yaptım. Akşamın ilerleyen saatlerinde rüzgar çıkınca çadır kurdum. Restoran sahibi çalışanlarıyla sohbet edip, çay içtim.

One thought on “15. Gün Belos – Finike – Mavikent

Leave a Reply

