16. Gün Mavikent – Karaöz – Gelidonya Feneri

20150526_092444

Ayaklarım düşündüğümden kötüydü. Zorlamadan, oyalanarak yürümeye karar verdim. Öğleden önce Karaöz’e ulaştım. Yolda gördüğüm gölgeliklerde, piknik alanlarında vakit geçirdim. Karaöz’de marketi buldum ve önündeki masalarda oturdum. Marketten süt ve puding aldım. Ben eşyalarımı taşırken bakkalın kızı masada bıraktığım sütün kalanını yere boşalttı…

Bitişikteki kooperatifte telefonumu şarj ettim. Uzun süre dinlendim. Yol üzerindeki son su kaynağı Korsan Koyumdaydı. Burada tüm su şişelerimi doldurdum (4,5 lt). Ayrıca burada bir çift ile ayaküstü sohbet ettik. Gelidonya Fenerine gideceklerini söylediler. Koyda oturup yine ayağıma giren tozları ve çöpleri temizledim.

20150526_152457

20150526_154033

Tenha yerlerde hiçbirşeyi umursamadan kendi halinde takılan insanlar vardı. Bunları görmek güzel.

Fenere birkaç km kala toprak yoldan ayrılıp patikaya girdim. Patika başlangıcında motosiklet vardı. Fenere çıkan yokuş beni beklediğimden çok zorladı. Fenere ulaştığımda yandaki sedir üzerinde oturan, Korsan Koyunda karşılaştığım çifti gördüm. Aşağıdaki motosiklet onlara aitmiş.

20150526_171352

Birkaç gün önce evlenmişler, patronun motosikletini alıp balayına çıkmışlar. Yürüyüşümle ve rotamla ilgili konuştuk. Ayrılırken bana ellerindeki suyu bırakmayı önerdiler. Bu normalde büyük bir olay çünkü Korsan Koyundan, Adrasan’a kadar çeşme yok (Gelidonya Fenerinde sarnıç var ancak ne durumda bilmiyorum). Yeterince suyum olduğu için teşekkür ettim.

Sadece tek kullanımlık yakıtım vardı.

Fener bir sırt üzerinde. Batı tarafı aşırı rüzgarlı, doğu ise daha sakin. Ben de doğu tarafta sakin ve düz bir zemin buldum ve çadırımı kurdum. Etrafı dolaştım ve yakılmaya hazır, düzenlenmiş bir ocak buldum. Ateşi kullanarak sucuğu pişirebilirdim. Sonradan ateş üzerinde kamp setimi de kullanıp makarna pişirmeye karar verdi. Bu sayede yakıt harcamadan karnımı güzelce doyurmuş oldum. Hatta aynı şekilde kahvemi de içtim.

20150526_184951

Ben yemekle uğraşırken bir adam yanında iki küçük çocukla fenere geldiler. Yediler, içtiler, çöplerini bırakıp gittiler. Ve bunla buranın yerlisi insanlardı. Ya Mavikent’ten yada Karaöz’den.
Yemek sonrası fener etrafında gezinirken iki yürüyüşçünün geldiğini gördüm. Selamlaştık. Çadırlarını kurduktan sonra yemeğe davet ettiler. Tanışıp sohbet ettik. Yıllar önce Fethiye – Kaş etabını tamamlamışlar. Kaş – Geyikbayırı etabı için buradalarmış. Başıma bela olan Finike – Karaöz etabını sordum, benim dışımdaki herkes gibi araçlar geçmişler bu kısmı. İspanyollar.

One thought on “16. Gün Mavikent – Karaöz – Gelidonya Feneri

Leave a Reply

