17. Gün Gelidonya Feneri – Adrasan*

Sabah yağmur yağıyordu. Uyumaya devam etmek ve yola koyulmak arasında kaldım. Dindiğinde toparlanmaya başladım ancak ben çadırdan çıkana kadar yeniden başladı. Bunun üzerine geri yattım. Hafifleyince toparlanmaya başladım, havanın dengesiz olacağı anlaşılmıştı. Çantamı hazırlayıp ceketimi giydim. Patikaya doğru yöneldiğimde İspanyolların beklediğini gördüm. Günlerce sürecek olan birliktelik böylece başlamış oldu. Yürürken tempolarına yetişmekte zorlanıyordum. Yokuş giderken öndeydim ve aradaki fark açılmaya başladı. Yokuş bitene kadar kendi tempomda gidip tepede onları beklemeye karar verdim. 30 dakika bekledim ancak gelen giden olmadı. Bunun üzerine devat ettim. Adrasan’a girerken, yanmış büyük bir alanla karşılaştım. Yeri çok manidardı.

20150527_114812

Adrasan’a vardığımda plajda duş olduğunu gördüm. Şezlonlar kendi halinde duruyordu, başında duran kimse yoktu. Oturup çantamı açtım ve ıslak giysilerimi çıkardım. Bir süre sonra İspanyollar geldi. Erkek olan ayağından sorun yaşamış, mola verip oyalanmışlar. Denize girip duş aldık. Beni yemeğe davet ettiler.

Bazı restoranlarda yemek yoktu. Son olarak karar kıldığımız mekanda ise yanımızdaki kanepede horul horul uyuyan biri eşliğinde yemeğimizi yedik. Hayatımda ilk defa karides ve ali nazik kebabı yedim. Yemekten sonra ben de onlara çikolata ısmarladım.

20150527_141733

20150527_141642

Karnımızı doyurduktan sonra mümkü olan ilk yerde kamp kurmaya karar verdik. Çıralı’da restoranlar masaları, sandalyeleri topluyor, dükkanlar kepenkleriöindirerek yağmura hazırlanıyorlardı. Elektrik yoktu. Yolda birkaç kişiden üç günlük şiddetli yağış ve fırtına uyarısı yapıldığını duyduk. Hava bozuk olduğundan fazla yükselmemeye karar verdik.

DCIM100GOPRO

Rotamız Musa Dağına doğru yükseliyordu. Rotada birkaç km ilerledikten sonra çoban ağıllarının yakınında bir düzlük gördük ve burayı kamp alanı olarak belirledik. Kampa yakın sarnıç mevcuttu ancak kullanmadık. Güneş henüz etkiliyken duşta yıkadığımız ıslak giysilerimizi kurumaları için astık. Havanın karamasına yakın çobanları gördük. Birine etrafta içme suyu olup olmadığını sordum, yerini tarif etti. Böylece su sorunumuz da çözülmüş oldu. Olympos’a kadar su kaynağı yok. Tabi suyu parayla almak isteyenler için Musa Dağının tepesinde su mevcut. Çay, kahve gibi içecekler de var.

Kamp alanımızın en büyük sorunu sürü halinde gezen küçücük sineklerdi. Kafamı yeyip bitirdiler.
Çobanlarla uzun süre havadan sudam muhabbet ettik. Gece beklediğimiz gibi yağmur yağmadı.