19. Gün Çıralı (Off Day)

20150529_190642

Geç uyandım. Yattığım yerden uzunca bir süre kahvaltıda ne yesem diye düşündüm. Çadırdan çıkmadan önce sağlam bir yağmur yağdı. Yağmur dinince bakkala gidip sucuk, domates, ekmek, yumurta aldım.

Kahvaltımı hazırladım ve mutfağın bitişiğindeki çardakta bir masaya oturup yedim. Günler sonra böyle rahat olabilmek güzel. Ben kahvaltımı yaparken yağmur yeniden başladı.

Çadırın dışında birşey bırakmadığımı biliyordum. O kadar çok yağdı ki bir süre sonra camping alanı su tutmaya başladı. Bir anda aklıma çadırın tentesi altına soktuğum power bank geldi. Gelse de o yağmurda dışarı çıkmam mümkün değildi. Umursamadan kahvaltıma devam ettim. Kahvaltımı tamamlayıp bulaşıkları yıkadıktan sonra yağmur biraz hafifledi ve çadıra gitmeye karar verdim. Üstüm başım sırıl sıklam oldu. Neyse ki power bank te sorun yoktu.

Yağmur dinince çadırıma gidip giysilerimi aldım, yıkayıp astım. Biraz masada oturayım dedim ki yine yağmur bastırdı. Bir dinlenme günü için bu kadar yağış fazlaydı. Astığım çamaşırlar, havalansın diye dışarıya bıraktığım ayakkabılar, çadırımın dış tentesi ıslanıyordu. Moralim bozuldu ve öylece çadırın içinde oturdum.

Yanımda kalan Rus çiftin çadırları su almış, dışarıya su atıyorlardı. Ben zeminden birkaç cm yükseğe kurduğumdan sorun yaşamadım.

Çadırda otururken kalan rotayı planladım. Rota burada ikiye ayrılıyordu. Biri Phaselis üzerinden, diğeri Tahtalı yamaçlarından ilerliyordu. Tahtalı Geçidinden geçen rotayı seçtim.

Yağmur dinince çadırdan çıktım ve giysilerin suyunu sıktım, ayakkabılara dolan suyu boşalttım, çadırı kuruması için havalandırdım.

Un helvası yapmak istiyordum ancak malzemenin bir kısmı ziyan olacağından puding yaptım. Soğusun diye dolaba koydum.

Bugün de Bego ve Nick ile buluşma saati ve mekanı belirlemiştik. Geldiklerinde sağanak yağmura Olympos’ta yakalanıp bir mağaraya sığındıklarını anlattılar.

Kalan vaktim için bisiklet kiraladım. Yanartaş’a gittiğimi sanarken neredeyse Kaş – Antalya yoluna çıkıyordum. Amacım sadece gidiş yolunu görüp daha sonra gitmekti. Çıralıya dönüp sokakları ve sahili turladım. Özlemişim bisikleti.

20150529_190317

Günnbatımına doğru Yanartaş yolunu tuttum. ulaştığımda ilk şok Yanartaş’ta Likya Yolu tabelalarını görmem oldu. İkincisi ise girişin ücretli olması.

Yaklaşık 50 tl param kalmıştı ve ne Çıralı’da ne de rotanın kalanında bankamatik ve PTT yoktu.

Yanartaş’ı ben daha büyük ve görkemli bir yer olarak hayal etmiştim. Yine de ilginç biryer olduğunu söyleyebilirim. Sebil su gibi bedava ateş var. Getirdiğim sucuğu çakımla yaptığım çöpşişlere takarak pişirdim ve yedim.

20150529_200228

20150529_195738

Sonuç olarak; gayet dinlendim, gezdim, yedim, içtim. Sezon dışı gidip kafa dinlemek için güzel yer. Camping ve marketler sayedinde uygun fiyata kalmak mümkün.

20150529_221729

 

One thought on “19. Gün Çıralı (Off Day)

Leave a Reply

