21. Gün Yukarı Beycik* – Tahtalı Zirve – Yayla Kuzdere – Gedelme*

Sabah durduk yere çadırımın polü kırıldı. Bu bütün günümün düşünceli geçmesine neden oldu.

Geçite ulaşmamız zor olmadı. Tahtalı Dağı rotası ayrımına gelince çantalarımızı güvenli bir yere bıraktıp, zirve çantalarımızı hazırladık. Zirvede hava durumu değişkendi.

Sürekli olarak bir iş makinasının açtığı sarp yolu takip ettil. Yol derken o kadarda rahat değil tabi. Eğim fazla ve birçok yerde zemin hareketli. Birkaç defa kar geçişi yaptık, bir tanesi dikkat gerektiren bir parkurdan geçiyordu.

1 saat 30 dakikadan daha kısa sürede zirveye ulaştık. Zirveyi çevreleyen bariyerleri açıp şaşkın bakışlar arasında içeriye girmek güzeldi.

İçeri girene kadar birkaç kişiyle sohbet ettik bile. Zirvenin etrafı sisle çevriliydi ve hiçbirşey göremedik.

20150531_093428

Restoran bölümünde fiyatlar benim için genel olarak pahalıydı. Zaten yanımda yiyecek vardı. Bego ve Nick bana kahvaltı ısmarladılar.

DCIM100GOPRO

Bir anda teleferik istasyonunun kapısı açıldı ve içeriye onlarca kişi girdi. Bu kadar çok kişinin nasıl beraber buraya geldiğini anlayamadım. Bir çalışana sordum, meğer teleferik 80 kişilikmiş! Ben hep sekiz kişilik gördüğümden şaşırdım.

20150531_103039

Yediklerimizle kendimize geldik ve iniş için hazırlandık. Dışarı adım atışımız oldukça yıkıcıydı. Nemli giysilerimizle o soğuğu hissetmek…

20150531_110435

Plaja gidermiş gibi giyinip teleferikle yukarı gelen insanlar kartopu oynuyordu. Bariyerleri geçip inişe başladık.

Eğimden dolayı bazı yerlerde bacaklarım zorlansa da sorunsuz şekilde indik ve çantalarımıza ulaştık. Çantamı sırtıma aldıktan sonraki birkaç dakikam ağır yüke alışmakla geçti.

20150531_114516

20150531_115717

Yayla Kuzdere’ye ulaştığımızda Gedelme’ye gidip gitmemek konusunda düşündük. Bunun nedeni ise Gedelme’de market olması ve daha alçakta olması nedeniyle üşümeden kamp yapabilme ihtimalimiz. Hiçbirimiz bir önceki gün kadar soğuk bir gece istemiyorduk.

20150531_155306

Yanında oturup dinlendiğimiz çeşmenin etrafında sert plastik hortum parçaları gördüm. Bunlarla polü onarabilme ihtimali geldi aklıma. İki parça kesip çantama attım.

Yorulmuş olsak da Gedelme’ye gitmeye karar verdik. Şansımıza yol rahattı ve zorlanmadan Gedelme’ye ulaştık.

20150531_171050

Bakkal’dan alışveriş yaptıktan sonra bir restoranda güzel pideler yedik.

Birkaç kilometre dolambaçlı ancak düşük eğimli yolda kamp yeri arayarak yürüdük. Büyük bir düzlük alana ulaştık ve kamp için düşünmeye başladık. Bir bahçeden çoban çıkıp yanımıza geldi, devam etmemizi, burada kamp yapmamızı önerdi. Ateş yakıp burada kalın dedi. Alan ona aitmiş.

Yukarı Kuzdere’den getirdiğim hortum parçasıyla çadırımın polünü kısmen de olsa kullanılabilecek halde getirdim. Çadırları kurduktan sonra ateş yakıp başında oturduk. Çok güzeldi. Ateş sayesinde yatarken giydiğim t-shirt ümü de kurutabildim. Dün gecenin aksine ılık ve sakin bir gece geçirdik.

20150531_202458

One thought on “21. Gün Yukarı Beycik* – Tahtalı Zirve – Yayla Kuzdere – Gedelme*